همه دستگاه‌های خدمت‌رسان برای اتمام بوستان هزار هکتاری ورود کنند
همه دستگاه‌های خدمت‌رسان برای اتمام بوستان هزار هکتاری ورود کنند
امرالهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: برای تسریع در اتمام بوستان باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان به‌صورت جدی وارد میدان شده و به این بوستان به‌عنوان آبروی شهر نگاه کرده و با همه ظرفیت خود ورود کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امراللهی با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم در جهان تشیع، اظهار داشت: شهر قم به‌عنوان یکی از شهرهای مذهبی مطرح جهان نیازمند توجه‌ای ملی در توسعه است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم وجود سرمایه‌های ملی و طبیعی شهر قم را نیازمند توجه دانست و افزود: شهر قم نیازمند توجه به سرمایه‌های ملی، مذهبی و طبیعی بوده و باید برای حفظ آن‌ها همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند.

امراللهی سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی شهر قم را یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم دانست و تصریح کرد: ورود ۲۰ میلیون زائر به شهر قم ظرفیتی است که باید از آن در جهت تحولات اقتصادی بیشترین بهره را برد.

وی بستر رودخانه قمرود و بوستان هزار هکتاری قم را دو ظرفیت طبیعی شهر قم نام برد و تأکید کرد: باید از این دو ظرفیت طبیعی شهر قم در جذب توریسم و افزایش ماندگاری مسافر در قم و توسعه اقتصادی شهر استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حفظ بستر طبیعی بوستان هزار هکتاری، ادامه داد: کاشت گونه‌های مختلف گیاهی سازگار با اقلیم قم می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کیفیت اقلیم قم داشته باشد و سرانه فضای سبز شهر قم را نیز بهبود ببخشد.

امراللهی کاشت گونه‌های پهن‌برگ را در افزایش ماندگاری گردشگران در این بوستان بسیار بااهمیت خواند و خاطرنشان کرد: ایجاد کاربری‌های تفریحی و توجه به اشتغال‌زایی و جذب توریسم یکی دیگر از مسائلی است که در طراحی بوستان هزار هکتاری موردتوجه بوده است.

وی ادامه داد: مجموعه کوه سنگی مشهد، کوهستان پارک صفه در اصفهان و دارا آباد تهران نمونه‌هایی است که در کشور وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر حفظ انسجام تمام قسمت‌های بوستان هزار هکتاری در همه قسمت‌ها، بیان کرد: ایجاد کاربری‌های مختلف، داخل شهر بودن بوستان و دارا بودن بسترهای متفاوت و توپوگرافی ویژه منطقه امتیازهایی است که این بوستان نسبت به مجموعه‌های مشابه خود در کشور داشته و نمی‌توانیم نسبت به این ظرفیت طبیعی بی‌تفاوت باشیم.

امراللهی ابراز کرد: شورای اسلامی شهر قم با حمایت کامل از این بوستان به‌صورت جدی پیگیر اتمام آن بوده و عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در بوستان هزار هکتاری و توسعه فضای سبز شهر قم قابل‌توجه و مثبت است.

وی با تأکید بر همکاری همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان، تصریح کرد: برای تسریع در اتمام بوستان باید همه ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمت رسان به‌صورت جدی وارد میدان شده و به این بوستان به‌عنوان آبروی شهر نگاه کرده و با همه ظرفیت خود ورود کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با ابراز تأسف از اقامت و اسکان مسافران در میدان‌های شهر، خاطرنشان کرد: شهر قم نیازمند توسعه فضاهای سبز و تفریحی بیشتری بود و باید با ورود شرکت‌های خصوصی و همکاری ارگان‌های دولتی هر چه سریع‌تر این بوستان به بهره‌برداری برسد.