احداث بوستان هزار هکتاری عامل مؤثری در جذب گردشگر
احداث بوستان هزار هکتاری عامل مؤثری در جذب گردشگر
سید مجتبی سبحانی ثابت با تأکید بر ورود به حوزه گردشگری در شهر قم، گفت: احداث بوستان هزار هکتاری علاوه برافزایش سرانه فضای سبز در شهر قم می‌توانند درافزایش ماندگاری مسافر در قم تأثیر بسیاری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، سید مجتبی سبحانی ثابت وضعیت فضای سبز شهر قم را مورد بررسی قرارداد و اظهار داشت: شهر قم در چند سال گذشته رشد قابل‌ توجه‌ای در افزایش سرانه فضای سبز داشته و این رشد باعث افزایش مطالبات مردمی در داشتن فضاهای تفریحی و سبز از شهرداری شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم جایگاه و شأن شهر قم را موردتوجه قرارداد و افزود: متأسفانه پتانسیل‌های استان قم هنوز بالقوه بوده و باید در حوزه‌هایی مانند گردشگری به‌صورت جدی ورود کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

سبحانی ثابت تصریح کرد: یکی از سازمان‌هایی که به‌صورت جدی به فراهم کرد زیرساخت‌های لازم برای جذب و افزایش ماندگاری مسافر با احداث بوستان‌های متعدد توجه‌ای ویژه‌ای دارد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، خاطرنشان کرد: تعریف پروژه بوستان هزار هکتاری یکی از اقداماتی بود که گام مهمی در افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد جاذبه‌های توریستی برای قم است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم علل کندی پیشرفت عملیات عمرانی این بوستان را بیان کرد و گفت: مردم باید شرایط اقتصادی کشور را در نظر گرفته و بدانند در بحران نوسانات ارز خیلی از پروژه‌ها در کشور متوقف شد اما شهرداری قم هیچ‌یک از پروژه‌های خود را متوقف نکرد اما سرعت اجرای آن کم شد.

سبحانی ثابت از بهره‌برداری از بخش‌هایی از بوستان هزار هکتاری در آینده نزدیک خبر داد و تأکید کرد: بخش قابل توجه‌ای از کاشت درختان بوستان به پایان رسیده و محوطه‌سازی بوستان در بخش‌های مختلف در حال انجام است و به‌زودی مردم می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند.

وی گفت: کاربرهای تعریف‌شده در بوستان هزار هکتاری مانند، باغ پرندگان، موزه دفاع مقدس، تلستیژ و سایر قطعات آن در افزایش ماندگاری مسافران نیز بسیار مؤثر خواهد بود.