راه‌اندازی بلوار فردوسی غرب قم را به شرق شهر متصل می‌کند
راه‌اندازی بلوار فردوسی غرب قم را به شرق شهر متصل می‌کند
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با احداث و بهره‌برداری از زیرگذر یادگار امام به بلوار فردوسی، این پروژه به طول ۲۵ کیلومتر به زودی غرب شهر قم به شرق متصل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مقدس قم ، حسن طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اراده شهرداری و شورای شهر در افتتاح و راه‌اندازی از طرح‌های عمرانی شهر در زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی و نوسانات اخیر، شهرداری و شورای شهر مصمم است تا پروژه‌ها را طبق زمان‌بندی مشخص‌شده به پایان برساند.

وی با تأکید بر اتصال خیابان شهید رسول دادخواه به بوستان جوان در آینده‌ای نزدیک افزود: احداث تابلیه بر روی زیرگذر علامه طباطبایی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که با اتمام و تکمیل این پروژه به زودی خیابان شهید رسول دادخواه به بوستان جوان متصل می‌شود.

عضو شورای شهر قم با بیان برخی دیگر از مزیت‌های ترافیکی این پروژه گفت: با تکمیل و راه‌اندازی از این طرح، خیابان ۱۶ متری مخابرات نیز به بوستان جوان متصل می‌شود که می‌تواند زمینه‌های آرامش روانی مردم این مناطق را بیشتر کند.

طلایی کاهش و حل گره‌های ترافیکی را از سیاست‌های اصلی شهرداری و شورای شهر دانست و ادامه داد: با تکمیل و راه‌اندازی کامل زیرگذر علامه طباطبایی بار بزرگی از حجم تردد و گره‌های کور ترافیکی در خیابان‌های پرتردد جوادالائمه(ع)، مالک اشتر و خیابان توحید باز می‌شود.

عضو  هیئت‌رئیسه شورای شهر قم خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه اتصال خیابان شهید رسول دادخواه و ۱۶ متری مخابرات به بوستان جوان تمام اراضی در مسیر تملک شده و صرفاً یک پلاک نیازمند آزادسازی بوده که مراحل پایانی آن نیز در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به گره‌های کور ترافیکی در برخی از معابر پرتردد شهر تأکید کرد: اتصال خیابان‌ها و معابر پرتردد شهر از سیاست‌های شورای شهر قم با توجه به نقشه ترافیکی شهر بوده که در این زمینه نیز احداث تابلیه بر روی زیرگذر امامزاده ابراهیم(ع) و خیابان کارگر نیز در بودجه سال ۹۷ شهرداری قم پیش‌بینی‌شده است.

عضو شورای شهر قم با بیان اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اتصال زیرگذر امامزاده ابراهیم(ع) به خیابان کارگر ابراز کرد: ۵ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی پلاک‌های مجاور و یک میلیارد تومان نیز برای اجرای این پروژه در بودجه سال جاری شورای شهر اعتبار پیش‌بینی‌شده است.

طلایی با تأکید بر اتصال غرب شهر قم به شرق با راه‌اندازی و اتصال زیرگذر یادگار امام به تقاطع فردوسی ادامه داد: فاز نخست تقاطع فردوسی به بلوار امام رضا(ع) به صورت همسطح در سال جاری افتتاح می‌شود و در فاز دوم نیز احداث زیرگذر از یادگار امام به بلوار فردوسی انجام می‌شود که اقداماتی اولیه برای تملک و آزادسازی پلاک‌های مجاور آغازشده است، با احداث و بهره‌برداری از زیرگذر یادگار امام به بلوار فردوسی به طول ۲۵ کیلومتر به زودی غرب شهر قم به شرق متصل می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با تأکید بر اهمیت و کارکرد حساس بلوار فردوسی در کاهش بار ترافیک چندین منطقه از مناطق هشت‌گانه شهر قم بیان کرد: پروژه بزرگ فردوسی مناطق۲،۴،۵ و ۱ را در بر می‌گیرد و با راه‌اندازی کامل از آن بسیاری از گره‌های ترافیکی کاهش پیدا می‌کند، این پروژه از سال ۹۵ آغازشده و صرفاً برای اتصال بلوار فردوسی به پیامبر اعظم(ص) بیش از ۴۵ میلیارد تومان اعتبار مصرف‌شده است.