قم در بسیاری از حوزه‌ها جایگاه مطلوبی در کشور دارد
قم در بسیاری از حوزه‌ها جایگاه مطلوبی در کشور دارد
طلائی با ابراز امیدواری در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم در شورای شهر قم اظهار داشت: امروز قم در بسیاری از حوزه‌ها جایگاه مطلوبی در کشور داشته و شورای شهر قم و شهرداری در کنار هم برای رسیدن به شهری توسعه‌ یافته نیازمند مشارکت مردم و مسئولان در کنار هم هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر قم، حسن طلایی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان قم، با اشاره به اهمیت جایگاه خبرنگاران در جامعه اظهار داشت: رسانه و خبرنگار واسطه امین بین مردم و کارگزاران نظام بوده و بدون حضور آن‌ها این ارتباط هرگز شکل نخواهد گرفت.

وی اطلاع‌رسانی دقیق و مطالبه‌گری را دو بازوی مهم حرکتی مسئولان و مدیران خواند و افزود: خبرنگاران با تیزبینی و رصد درست وقایع جامعه و اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع آن به مردم و مسئولان و مطالبه گری تخصصی می‌توانند سرعت حرکت به‌سوی توسعه را افزایش دهند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: رصد دقیق و نقد سازنده خبرنگاران می‌تواند مانع تصمیمات غلط و هدر رفتن بیت‌المال مسئولان و مدیران شده و جلوی بسیاری از فسادهای اقتصادی در سطوح کلان را بگیرد.

وی امانت‌داری در اطلاع‌رسانی مطالبات مردمی به مسئولان و ارائه عملکرد مسئولان به مردم را عامل ایجاد نشاط اجتماعی در همه سطوح و اقشار جامعه دانست و تأکید کرد: امروز بیش از هر چیز نیازمند همدلی بین مردم و مسئولان بوده و باید به نقش خبرنگاران در ایجاد این همدلی ایمان بیاوریم.

طلایی نقش و جایگاه خبرنگاران را در آغاز شیوع ویروس کرونا نیز یادآور شد و مطرح کرد: خبرنگاران با اطلاع‌رسانی دقیق و لحظه‌به‌لحظه شرایط ایجاد شده در کشور و شهر قم توانستند همدلی بی‌نظیری را در جامعه ایجاد کرده و جلوی بسیاری از توطئه‌های دشمنان در ایجاد قم ستیزی در جهان را بگیرند.

بیشتر بخوانید

وی عامل دیده شدن زحمات کادر درمان در بیمارستان‌ها را حضور خبرنگاران در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها دانست و بیان کرد: با از خود گذشتگی خبرنگاران و عکاسان زحمات کادر درمان دیده شد اما متأسفانه قدردانی لازم از خبرنگاران و عکاسان برای حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا نشده است.

عضو شورای شهر قم در ادامه از برگزاری آخرین دوره انتخابات هیئت‌ رئیسه شورای پنجم خبر داد و گفت: عبدالله جلالی به‌ عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قم، حسن بختیاری نایب رئیس، محمود مسگری سخنگوی شورا، زین‌العابدین قرچورلو و بنده نیز به‌عنوان اعضای هیئت رئیسه با آرای اعضا انتخاب شدیم.

وی با ابراز امیدواری در خدمت‌رسانی صادقانه به مردم در شورای شهر قم خاطرنشان کرد: امروز قم در بسیاری از حوزه‌ها جایگاه مطلوبی در کشور داشته و شورای شهر قم و شهرداری در کنار هم برای رسیدن به شهری توسعه‌ یافته نیازمند مشارکت مردم و مسئولان در کنار هم هستند.