حمایت شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
حمایت شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم از برنامه حمایتی شورای شهر از ساماندهی و توانمندسازی بانوان تولیدکننده شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، سید مجتبی سبحانی‌ثابت با اشاره به اقدام و برنامه‌ریزی ویژه شورای شهر برای حمایت از بانوان شهر قم و توانمندسازی آنان گفت: از حدود  ۸ ماه قبل با توجه به عدم وجود  متولی خاص برای حمایت وکمک به زنان سرپرست خانوار، نسبت به پیگیری موضوع وجمع‌آوری اطلاعات میدانی اقدام گردید با این هدف که بتوانیم کسانی که توانایی تولید دارند را کمک کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم  انقلاب بر ضرورت حمایت از تولید ملی اظهار کرد: اگر بسترهای حمایتی فراهم شود یکسری امکانات و ابزارهای حمایتی در شورا و شهرداری وجود دارد که می‌شود از آن‌ها در راستای تقویت  وجهش تولید ملی استفاده کرد.

سبحانی‌ثابت بیان کرد: در صورتی که  آمار و اطلاعات به درستی احصا شود و ابزارهای حمایتی را دسته‌بندی کنیم می‌توانیم زنان‌ سرپرست خانوار را ساماندهی کرده و سپس آموزش‌های لازم را برای اشتغال‌زایی ارائه کنیم.

وی بیان کرد: با همکاری مشاورین فرماندار و شورا در امور بانوان  و همچنین نمایندگان کمیته امداد، سازمان بهزیستی و موسسه خیریه فروغ اندیشه غدیر که  سابقه موفقی در خصوص آموزش و توانمندسازی این قشر محترم از جامعه را داشت، اقدام به ساماندهی و جمع آوری اطلاعات  زنان سرپرست خانوار تولیدکننده کردیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود : درابتدا حدود ۹۰۰ نفر شناسایی  و با ۵۰۰ نفر  از آنها موفق به گفتگو شده و درنهایت  حدود ۱۰۰ نفر به مرحله مصاحبه و بررسی توانمندی‌ها رسیده‌اند.
سبحانی ثابت بیان کرد: لیستی که از توانمندی‌های بانوان جمع‌آوری شده بالغ بر ۳۵ صنف را شامل می‌شود که در ۴ گروه توانمندی‌های غذایی، تولیدی، صنایع دستی و آرایشی بهداشتی دسته‌بندی شدند.
وی یادآور شد: از بین حدود ۱۰۰نفر  ۱۵ نفر انتخاب شده که سرشاخه‌های تمام گروه ها هستند تا اقدام به ساماندهی باقی افراد جهت برپایی غرفه  عرضه محصولات ایجاد آمادگی  کنند.
عضو شورای شهر قم بیان کرد: هدف اصلی ما این است که بانوان سرپرست خانوار هم توانمندی ورودبه عرصه تولید را پیدا کرده و هم در عرصه بازاریابی و فروش محصولات خود تبحر لازم را پیدا کنند که با اجرای این مهم  بخشی از معضلات اجتماعی جامعه که  ناشی از بیکاری و فقر است به حداقل برسد.
سبحانی ثابت تصریح کرد: در کنار این مساله  سعی کرده ایم که با بانوان توانمند تولیدکننده که تجربه قابل توجهی در این زمینه دارند برای هم‌افزایی، ارتباط برقرار کرده تا کار بانوان تولید کننده دیگر هم به خوبی رونق بگیرد. در راستای عرضه محصولات این قشر نیز با سازمان‌های ذیربط شهرداری و همچنین مراکز دیگر جلسات خوب و مفیدی داشته ایم که در آینده به آنها اشاره خواهیم کرد.