خاطرات انقلاب با نصب یادمان شهدا زنده می‌شود
خاطرات انقلاب با نصب یادمان شهدا زنده می‌شود
مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: خاطرات بسیاری از جریان انقلاب در این خیابان چهارمردان وجود دارد که با نصب یادمان شهدای انقلاب این خاطرات زنده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای شهرقم، حسن مالکی نژاد با بیان اینکه یکی از مواردی که برای انسان‌ها ارزش‌ها را می‌توند تداعی کند، دیدن است، اظهار کرد: به صورت مثال اگر هر روز یک جمله ای را ببینیم می‌تواند روی رفتار و زندگی ما تاثیر بسیاری داشته باشد.

وی به نصب یادمان شهدا در خیابان چهارمردان به همت شهرداری قم اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه خیابان چهارمردان به پیاده راه تبدیل شده است و عبور رهگذران و زائران به صورت پیاده انجام می‌شود با دیدن یادمان شهدا، برایشان سوالی پیش می‌آید که این افراد چه کسانی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: با توجه به اینکه خیابان چهارمردان به دلیل ویژگی‌های خاصی که در جریان پیروزی انقلاب داشته و نام انقلاب بر روی آن گذاشته شده است، تصمیم گرفته شد که یادمان شهدای شاخص انقلاب در این مسیر نصب شود.

مالکی‌نژاد با تبیین دلایل جانمایی یادمان شهدا در این مسیر، عنوان کرد: با توجه به نزدیک بودن پیاده راه انقلاب به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و محل عبور و مرور زائران و شهروندان بسیاری از این مسیر که نقش موثری در پیروزی انقلاب داشته است، پیاده راه انقلاب به عنوان مسیری مناسب انتخاب و جانمایی شد.

وی اضافه کرد: نصب یادمان شهدای انقلاب در این پیاده راه می‌تواند مرورگر تاریخ و خاطرات خیابان انقلاب باشد و موجب می‌شود که فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بیش از پیش نمود پیدا کند.