فضای شهر باید مردم را به یاد شهدا بیندازد
فضای شهر باید مردم را به یاد شهدا بیندازد
سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به دغدغه رهبری در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: فضای سطح شهر باید مردم را به یاد شهدا بیندازد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۲ یادمان شهدای شاخص شهر قم که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان مدیریت شهری و خانواده شهدا برگزار شد، عملکرد شهرداری قم را در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا در پیروی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: فضای سطح شهر باید مردم را به یاد شهدا بیندازد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم معرفی شهدا را با ترفندهای جدید و سبک و سیاق جدید لازم و ضروری دانست و افزود: باید با روش‌های مختلف به نسل جوان یادآوری کنیم که هنوز یاد و خاطره شهدا در جامعه زنده است.

سبحانی ثابت ادامه داد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا با ساخت یادمان سرداران شهید در قم آغازشده و طی جلسات مختلف هنرمندان برای ساخت آن‌ها انتخاب شدند.

وی از برگزاری جلساتی با پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: ساخت یادمان ۱۲ شهید ابتدای راه بوده و این یادمان برای ۴۰ شهید شاخص قم ساخته می‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم انتخاب شهدا را از همه اقشار عنوان و بیان کرد: شهدای انتخاب‌شده از ارتش، طلاب، سپاه و بسیج بوده و در سازمان زیباسازی عملیات ساخت یادمان‌ها کلید خورده است.

سبحانی ثابت نصب یادمان در مکان‌های مناسب را مهم خواند و خاطرنشان کرد: نصب یادمان‌ها در مکان‌ها مناسب در معرفی شهدا تأثیر بسیاری داشته و پلاک‌هایی شامل زندگینامه شهدا نیز در کنار یادمان نصب خواهد شد.