تأمین امکانات آتش‌نشانی قم تنها از توان شهرداری خارج است
تأمین امکانات آتش‌نشانی قم تنها از توان شهرداری خارج است
مالکی نژاد خواستار حمایت مدیران استانی برای خرید امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی شد و گفت: در این سال‌ها اقدامات خوبی انجام‌شده ولی مجموعه شهرداری و شورا به‌تنهایی نمی‌توانند تمام هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی را تأمین کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، حسن مالکی نژاد با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی اظهار داشت: بیش از ۶ میلیارد تومان ماشین‌آلات جدید برای آتش‌نشانی قم در سال جاری هزینه شد اما با توجه نوسانات ارزی و شرایط امروزی باید بودجه بیشتری برای امر نوسازی ماشین‌آلات فرسوده این مجموعه اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه وقتی هدف نجات جان مردم است آتش‌نشانی باید امکانات آن به روز باشد افزود: استانداری با توجه به این راهبرد که آتش‌نشانی خدمت آن به مردم برمی‌گردد باید بودجه کافی به آن اختصاص داده شود و در زمینه نوسازی ماشین‌آلات این سازمان باید بیشتر از دیگر ارگان‌های دیگر اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی در سازمان آتش‌نشانی، دقت و حساسیت آن ابراز کرد: سازمان آتش‌نشانی یک سازمان خدمت رسان حساس و خدمت‌رسانی آن نسبت به دیگر ارگان‌ها باید دقت بیشتری داشته باشد، هم‌چنین باید در حوزه جذب نیرو و هم آموزش نیروها باید سنگ تمام بگذارند، چراکه با جان مردم در ارتباط هستند.

وی با تأکید بر هزینه‌های بالای خرید تجهیزات و امکانات فردی و سازمانی برای آتش‌نشانی یادآور شد: هرچند در این سال‌ها اقدامات خوبی انجام‌شده ولی مجموعه شهرداری و شورا به‌تنهایی نمی‌توانند تمام هزینه‌های سازمان آتش‌نشانی را تأمین کنند، چراکه هم‌اکنون یکدست لباس فردی بک آتش‌نشان بیش از ۱۰۰ میلیون تومان و خرید یک ماشین بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه دارد که در این راستا باید مجموعه مدیریت استان و مدیریت بحران کمک‌حال شهرداری و سازمان باشند چون به‌واسطه تک شهر بودن قم اکثر حوادث در شهر اتفاق می‌افتد.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: یک دقیقه زودتر رسیدن به محل حادثه می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد لذا باید در کنار امکانات مناسب توجه ویژه به نیروی انسانی این نهاد شود چراکه اگر نیروی انسانی آموزش دیده وجود نداشته باشد هرچقدر هم امکانات باشد کارایی موردنظر حاصل نمی‌شود.

به گفته وی؛ در سال‌های اخیر با توجه به حساسیتی که این سازمان دارد برای نوسازی تجهیزات آن تلاش شده و شورای اسلامی هم با توجه به وظایف خود نسبت به تجهیز و نوسازی و حمایت از این سازمان تلاش می‌کند تا این سازمان ارتقای بیشتری یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: خوشبختانه قم جزء شهرهای پیشرو کشور در زمینه استاندارد ایستگاه‌های آتش‌نشانی است و امکانات مطلوب‌تری نسبت به دیگر استان‌ها دارد و سعی داریم این تجهیزات را کامل‌تر و به روز تر کنیم و سال آینده بودجه و اعتبار خوبی برای آتش‌نشانی اختصاص می‌گیرد.