لزوم شفاف‌سازی اعتبارات ستاد بازآفرینی برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده قم
لزوم شفاف‌سازی اعتبارات ستاد بازآفرینی برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده قم
جلالی با انتقاد از بلاتکلیفی 32 هکتاری قم اظهار داشت: به نظر می‌رسد این 32 هکتاری هم به سرنوشت 48 هکتاری در قم گرفتارشده و در مسیری به غیر از مصوبه هیئت دولت هدایت می‌شود، از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود دراین‌باره به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، عبدالله جلالی صبح امروز در یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن اجتماعات شورا با گرامیداشت شهادت شهید فخری زاده در جنایت تروریستی اظهار داشت: شهادت این دانشمند هسته‌ای و دفاعی را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و خانواده معظم این شهید تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با محکوم کردن این جنایت افزود: امیدواریم مسئولان کشور پاسخی مناسب به این جنایت بدهند، به‌ویژه اینکه نقش استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل و صهیونیست در پشت پرده این جنایت مشهود است.

وی با بیان اینکه دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس است و در این روز آرزوی توفیق برای نمایندگان مردم در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در مجلس داریم تصریح کرد: در طول ده ماه گذشته تلاش‌های زیادی در مقابله با کرونا توسط پزشکان و کادر درمان و مسئولان شاهد بوده‌ایم و کسبه و اصناف نیز همکاری خوبی با طرح‌ها داشتند.

جلالی خاطرنشان کرد: اخیراً اعلام شد که دستگاه‌های دولتی در محدودیت‌ها تعطیل هستند اما به‌طور کامل شفاف‌سازی لازم صورت نگرفت و استان‌ها متفاوت عمل کردند، اگرچه این تعطیلی‌ها و نیمه‌تعطیلی‌ها سبب می‌شود تراکم خدمت‌رسانی به هفته‌های آینده برسد.

وی با تأکید بر اینکه براین اساس بهتر بود فضای بیشتری برای خدمت به مردم در طول روز فراهم می‌شد و با تقسیم‌کار پرسنل اجرایی و اداری در صبح و عصر، فضای خدمت را توسعه می‌دادیم، گفت: کارکنان دولت در این شرایط نیز حقوق دریافت می‌کنند، اما اصناف با توجه به تعطیلی‌ها دچار آسیب اقتصادی شدند و باید تصمیماتی جدی برای مشکلات آن‌ها گرفته می‌شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: در وضعیتی که به دلیل شیوع کرونا، هرگونه تجمع ممنوع اعلام‌شده است، باید تجمعات و صف‌های خرید مُرغ و روغن را نیز با درایت در تأمین مایحتاج مردم تعطیل کرد.

وی تصریح کرد: مردم در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و باید وزارتخانه‌های عریض و طویل تکالیف خود را برای رفع مشکلات مردم انجام دهند، کمبود مُرغ و روغن نگران‌کننده است و پاسخ مسئولان نیز اصلاً قانع‌کننده نیست.

جلالی با اشاره به اینکه مسئولان کاهش جوجه ریزی و کاهش مواد اولیه را علت کمبود می‌دانند، اضافه کرد: پس این برنامه‌ریزی‌ها در وزارتخانه‌ها یا سازمان‌ها برچه اساسی شکل می‌گیرد که نهاده‌ها کم شده است و میزان نهاده‌ها مشخص نیست، آیا باید دست روی دست گذاشت و منابع به حداقل برسد و بعد به فکر چاره‌جویی افتاد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: باید تصمیمات جدی برای تأمین معیشت و مایحتاج مردم گرفته شود؛ تورم نیز همچون کرونا، سلامت مردم را به خطر انداخته است، ازاین‌رو باید ستاد ملی مقابله با تورم و مهار گرانی تشکیل شود.

جلالی در ادامه با انتقاد از بلاتکلیفی ۳۲ هکتاری قم عنوان کرد: به نظر می‌رسد این ۳۲ هکتاری هم به سرنوشت ۴۸ هکتاری در قم گرفتارشده و در مسیری به غیر از مصوبه هیئت دولت هدایت می‌شود، از دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود دراین‌باره به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: پس از بازدید مسئولان از مناطق کم‌برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی در دکل‌های فشارقوی برق، انتظار می‌رفت ۳۲ هکتاری قم را به ساماندهی این مناطق اختصاص دهند، دراین‌باره مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مخالف هرگونه تصمیم مغایر مصوبه هیئت دولت است و تقاضای رسیدگی به رفع مشکلات توسط نمایندگان مردم قم و مسئولان داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مشکلات ساکنان در زیر دکل‌های فشارقوی برق و سکونتگاه‌های غیررسمی پس از ۱۲ سال باقی‌مانده و باید در جهت حل و فصل مشکلات ساکنین اقدامی صورت گیرد.

وی افزود: از طرفی اعتبارات ستاد بازآفرینی قم نیاز به شفاف‌سازی در جهت رفع مشکلات ساکنین بافت‌های فرسوده دارد و مسئولان استانی به‌خصوص راه و شهرسازی با توجه به بازدیدهای انجام‌شده این منابع را شفاف‌سازی کنند تا بتوانیم طرح‌های مصوب را عملیاتی کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: به‌خصوص اطراف امام‌زاده ابراهیم که دارای طرحی کامل در بازآفرینی است باید در دست اقدام قرار بگیرد که دراین‌باره مکاتباتی با استاندار انجام‌شده و باید مسئولان در مورد ستاد بازآفرینی و ۳۲ هکتاری شفافیت لازم را داشته باشند.