تخصیص زمین از سوی دولت برای احداث اماکن ورزشی در قم
تخصیص زمین از سوی دولت برای احداث اماکن ورزشی در قم
مالکی نژاد اظهار داشت: دست دولت در زمینه ارتقاء فضای ورزشی قم بسیار باز است و در این راستا می تواند مانند گذشته برخی زمین ها را در اختیار سازمان ورزش و جوانان قرار دادند و اماکن ورزشی احداث شد و بعدها با تهاتر زمین ها انتقال مالکیت به نفع سازمان ورزش و جوانان شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حسن مالکی نژاد با اشاره به وضعیت سرانه ورزشی قم اظهار کرد: همه برنامه های ورزشی قم دست شهرداری نیست اما آنچه که در اختیار شهرداری قرار دارد تلاش می شود بتوانیم برنامه های خوبی را برای بالا بردن نشاط اجتماعی داشته باشیم.

وی با اشاره افتتاح دو سالن ورزشی که به تازگی به همت شهرداری قم انجام شده است، تصریح کرد: چند سالن ورزشی دیگر نیز در حال اجرای مراحل پایانی است که افتتاح این سالن ها می تواند بر رشد نشاط اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم اضافه کرد: شهرداری قم برای بهبود وضعیت ورزش قم در تلاش است تا ۸ سالن ورزشی را به بهره برداری برساند و در بوستان ها نیز از فضاهای باز برای برنامه های ورزشی بهره ببرد.

وی با اشاره به افتتاح سالن های ورزشی از سوی شهرداری قم گفت: سالن ورزشی بوستان آفتاب در انتهای شهر قائم و سالن ورزشی خیابان ناجا، سالن ورزشی در منطقه ۸ و یک سالن ورزشی در منطقه ۲ در مراحل پایانی قرار دارند که پیشرفت خوبی داشته اند.

مالکی نژاد با اشاره به ایجاد فضای ورزشی در بوستان ها گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در این راستا به دنبال بهره بردن از ظرفیت ورزشی بوستان ها در فضایی باز است و در این راستا امکاناتی در بوستان ها ایجاد می شود که خانواده ها بتوانند از وسایل ورزشی نیز بهره ببرند.

وی با اشاره به ایجاد فضای ورزشی در مساجد گفت: در بخشی از مساجد امکاناتی مانند میز تنیس و … قرار داده می شود تا کانون های مساجد نیز بتوانند در این زمینه بهره مند شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: شهرداری قم به طور مشارکتی با سازمان ورزش و جوانان نسبت به ایجاد برنامه های ورزش همگانی اقدام می کند که به صورت مشترک در بوستان ها برای خواهران و برادران در نوبت صبح و عصر اجرا می شد که به دلیل شیوع ویروس کرونا این موضوع کمرنگ شده است.

وی با اشاره به بحث دوچرخه سواری گفت: دو پیست دوچرخه سواری در منطقه پردیسان و درمحل پل ۹ دی ایجاد شده است که پیست دوچرخه سواری پردیسان برای مسابقات کشوری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مالکی نژاد اضافه کرد: دست دولت در زمینه ارتقاء فضای ورزشی قم بسیار باز است و در این راستا می تواند مانند گذشته برخی زمین ها را در اختیار سازمان ورزش و جوانان قرار دادند و اماکن ورزشی احداث شد و بعدها با تهاتر زمین ها انتقال مالکیت به نفع سازمان ورزش و جوانان شد.

وی با بیان اینکه پیش نهاد می شود در مناطقی که در حال توسعه است از سوی دولت زمین هایی در اختیار سازمان ورزش و جوانان قرار بگیرد، گفت: در صورتی که زمین در اختیار شهرداری یا سازمان ورزش و جوانان قرار بگیرد برای امور ورزشی مورد بهره برداری قرار می گیرد.