تعرفه سالیانه طرح ترافیک یک میلیون تومان شد/افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی خدمات پارکینگی
تعرفه سالیانه طرح ترافیک یک میلیون تومان شد/افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی خدمات پارکینگی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: تعرفه سالیانه طرح ترافیک از 720 هزار تومان در سال جاری به یک میلیون تومان در سال 1400 خواهد رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح الله امراللهی که امروز در نشست رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با اشاره به لایحه اخذ مجوّز عوارض و تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۰ سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: برخی از این عوارض و تعرفه بهای خدمات در چند سال گذشته افزایشی را شاهد نبوده است.

وی افزود: تعرفه بهای خدمات پارکینگی در سال آینده از ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم همچنین از افزایش تعرفه طرح ترافیک از ۷۲۰ هزار تومان در سال جاری به یک میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: البته پیشنهاد شهرداری، افزایشی بیش از این مقدار بود که در کمیسیون، سقف یک میلیون تومان برای این تعرفه سالیانه در نظر گرفته شد.

و اما معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز در این نشست به تغییر فرمول تعیین تعرفه بهای خدمات پارکینگ های عمومی در سال آینده اشاره و خاطر نشان کرد: این تعرفه برای موتورسیکلت ها از هزار به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می یابد، ضمن آن که بسیاری از افزایش تعرفه ها به صورت منطقی و البته عدد رُند دیده شده تا شهروندان در بحث پول خُرد پرداختی ها مشکل کمتری داشته باشند.

عباس ذاکریان درباره افزایش تعرفه سالیانه طرح ترافیک نیز گفت: همچنان که جریمه ورود به طرح ترافیک توسط پلیس راهور از ۲۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت، لذا تصمیم گرفته شد تا تعرفه سالیانه این طرح نیز افزایش داشته باشد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام سید محمد آتش زر به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم در این باره بیان کرد: بنده طرفدار افزایش عوارض و تعرفه بهای خدمات نیستم، اما واقعا این افزایش ها باید فراتر از اعدادی مانند ۲۰ درصد و با توجه به قیمت واقعی باشد تا پرسنل خدمات رسان از تداوم این خدمتگزاری منصرف نشوند و صرفه اقتصادی هم برای آن ها داشته باشد.

البته این گفته آتش زر با انتقاد علیرضا احمدی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر همراه شد. احمدی در این باره تصریح کرد: در این گونه موارد نباید به فکر جیب پیمانکار باشیم.

همچنین مجید اخوان به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر خواستار تعیین قیمت پایه این نرخ گذاری ها بر اساس آمار مشخص استخراج شده شد.

و اما بررسی و تصویب لایحه اخذ مجوز عوارض و تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۰ سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم نیز بخش دیگری از نشست امروز شورای شهر بود.

در این لایحه نیز به جز تعرفه تاکسی های برون شهری، سایر موارد با افزایشی در تعرفه رو به رو شد، ضمن آن که بر اساس بندی از این لایحه، اتوبوس های برون شهری در صورت ورود به داخل شهر قم، باید تعرف ای ۱۵۰ هزار تومانی را پرداخت کنند.

دلیل افزایش این تعرفه، جلوگیری از ورود این اتوبوس ها به داخل شهر عنوان شده است.