هسته مرکزی شهر با عدم نگاه منصفانه دچار مشکلات حاد است
هسته مرکزی شهر با عدم نگاه منصفانه دچار مشکلات حاد است
سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه پارکینگ شرقی حرم مطهر و فاز 5 عماریاسر امروز به ویرانه‌ای در مرکز شهر تبدیل شده است، اظهار داشت: قرار بود محدوده 48 هکتاری به بهسازی این محدوده نیز اختصاص یابد اما از شهرداری گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلای شهر مقدس قم، محمود مسگری با اشاره به ظرفیت بالای محدوده ۴۸ هکتاری پردیسان برای بهسازی اطراف حرم مطهر و محلات محروم قم گفت: اما شاهدیم اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و شرایط نابسامانی در این پروژه‌های بهسازی به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه شهرداری هزینه‌های زیادی هم در پروژه ۴۸ هکتاری پردیسان انجام داده بود خاطرنشان کرد: اما به ناحق این مجموعه که متعلق به شهر قم بود به نام مسکن ملی از سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر گرفتند که بنا هم نیست در آن کاری هم صورت گیرد.
سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه پارکینگ شرقی حرم مطهر و فاز ۵ عماریاسر امروز به ویرانه‌ای در مرکز شهر تبدیل شده است افزود: قرار بود محدوده ۴۸ هکتاری به بهسازی این محدوده نیز اختصاص یابد اما از شهرداری گرفته شده است.
وی با بیان اینکه فاز ۵ بلوار عماریاسر از بیت امام راحل(ره) تا خیابان دورشهر و میدان سپاه در بلوار جمهوری اسلامی در مرحله تملک و اجرا است گفت: در میدان شهید مطهری نیز با همت صورت گرفته در حال انتقال فروشندگان تره‌بار هستیم و اگر وضعیت مالکیت میدان مشخص شود اسناد حجره‌داران نیز تعیین تکلیف شده و شرایط این محدوده نیز بهبود می‌یابد.
در طرح تفصیلی شهر اخیرا پهنه بزرگی از شهر را به عنوان بافت تاریخی فریز کرده‌اند و مشکلات زیادی برای ساکنین منطقه مرکزی شهر ایجاد شده و شاهد مهاجرت از این منطقه هستیم.