تقویت فرهنگ شهروندی؛ لازمه زندگی شهری
تقویت فرهنگ شهروندی؛ لازمه زندگی شهری
قراچورلو عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عدم توجه مناسب به مقوله فرهنگ اظهار داشت: فرهنگ سازی مقوله ای طولانی مدت است و باید با تعریف شاخص های مناسب به سمتی رهبری کرد تا نقطه مطلوب حاصل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، زین العابدین قراچورلو با اشاره به اثر گذاری بالای مدیریت شهری در زندگی روزمره شهروندان اظهار داشت: یکی از ارگان های تاثیر گذار در شهر مجموعه شهرداری و شورا است، اما گاهد شاهد هستیم بعضی مدیران دستگاه ها با نگاه های سیاست زده این رویه را با مشکل مواجه کرده و باعث بروز مشکلات و نارضایتی شهروندان می شوند.

وی افزود: سیاست زدگی باید از نگاه های مدیران خارج شود، شورای اسلامی شهر با شعار خدمت این مهم را سرمشق امور خود داشته و رفع مشکل مردم و ایجاد بستر مناسب برای امیدآفرینی یکی از دغدغه های شورای اسلامی شهر بوده است.

وی مشکلات ایجاد شده ذیل طرح تفضیلی را در هسته مرکزی شهر مورد توجه قرار داد و گفت: در صورت عدم توجه به مناطق سنتی و تغییرات فرهنگی به علت حضور سایر فرهنگ ها ایجاد شده در این مناطق شاهد کوچ اجباری ساکنان قدیمی این مناطق خواهیم بود.

قراچورلو افزود: شهر در حال تغییر است و ساکنان این مناطق هم به دنبال این تغییر در زادگاه خود هستند اما محدودیت های طرح تفضیلی امکان استفاده آنان را ضایع کرده است، به واقع باید به ساکنان این مناطق و حقوق آنان احترام گذاشت و زیبنده شهر نیست در هسته مرکزی شهر شاهد این از هم گسستگی فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: تقویت فرهنگ شهروندی لازمه زندگی شهری است، در این حوزه، نهادهای مسئول باید قبول کرد به خوبی وظایف خود را انجام نداده اند، فرهنگ سازی مقوله ای طولانی مدت است و باید با تعریف شاخص های مناسب به سمتی رهبری کرد تا نقطه مطلوب حاصل شود.