شوراها نشانگر عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
شوراها نشانگر عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
شورا نهادی مقدس است که بدون تردید نشانی از عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، شورای شهر قم به مناسبت روز نهم اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت شوراها پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است. مقام معظم رهبری

شورا نهادی مقدس است که بدون تردید نشانی از عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد و صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹ مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی باهدف مشارکت دادن هر چه بیشتر مردم شهرها و روستاها در اداره امور منشأ تشکیل این مجموعه مؤثر گردید.

از اولین دوره تشکیل شوراهای اسلامی تاکنون در شهر مقدس قم شاهد ساماندهی و نظارت مؤثری بر حوزه مدیریت شهری و روستایی توسط شوراها هستیم که هر دوره نسبت به دوره قبل تعالی و رشد بیشتری داشته و موجب رضایت مردم نیز بوده است.

خوشبختانه درنتیجه تلاش مجموعه شورای اسلامی شهر مقدس قم پروژه‌های شهری بر اساس برنامه و با نظارت به‌پیش رفت و محدودیت‌های مختلف مانند شرایط خاص اقتصادی و همچنین شیوع کرونا سبب ایجاد وقفه در پروژه‌ها نشد و در مراحل مختلفی شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد شهری نیز بودیم که این مهم نتیجه اعتماد مردم به شوراست.

شورای اسلامی شهر مقدس قم نیز ضمن تبریک روز شوراها به‌تمامی خادمان و امانت‌داران مخلص و انقلابی فعال در حوزه‌های شهری و روستایی که مسئولیت صیانت از حقوق مردم را عهده‌دار هستند و در مسیر پیشرفت و آبادانی حوزه‌های فعالیتی خود گام برمی‌دارند، توفیق روزافزون و سربلندی تک‌تک فعالان حوزه شهری و روستایی را خواستار است.