رسالت روابط عمومی آگاهی بخشی و جریان سازی است
رسالت روابط عمومی آگاهی بخشی و جریان سازی است
عبداله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به آسیب تبدیل شدن برخی روابط عمومی ها به یک کارگزار برای مدیر تصریح کرد: رسالت اصلی روابط عمومی ها در آگاهی بخشی و جریان سازی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی که عصر امروز به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات و در دیدار با دست اندرکاران روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم سخن می گفت با تبریک این روز به مجموعه روابط عمومی های مدیریت شهری اعم از شهرداری، شورای اسلامی شهر، مناطق شهری و سازمان های تابعه اظهار کرد: روابط عمومی را باید از مشاغل حساس و بلکه از مشاغل سخت یاد کرد.

وی افزود: حساس بودن روابط عمومی از آن جهت است که باید به عنوان حلقه وصل بین مدیریت، کارکنان و مردم و جامعه ایفای نقش کند، کارکردی که بیانگر اهمیت و گسترده بودن این عرصه است.

رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم همچنین عرصه روابط عمومی را عرصه امانتداری خواند و خاطرنشان کرد: تمام تلاش تلاشگران عرصه روابط عمومی باید بر شفاف سازی، روشنگری و دنبال کردن واقعیت ها و البته جریان سازی باشد، ضمن آن که روابط عمومی ها باید در خنثی کردن موضوعاتی که سازمان را تحت تأثیر قرار می دهد نیز نقش آفرینی کنند.

جلالی با بیان این که گاهی برخی افراد به دنبال نادیده گرفتن زحمات و چشم چوشی از خدمات یک سازمان هستند و این جا باید روابط عمومی خنثی کننده این امر باشد اضافه کرد: روابط عمومی تلفیقی از علم و هنر است و کسانی که می خواهند در این عرصه کار کنند باید علم لازم و هنر به کار گیری آن را داشته باشند.

وی در عین حال روابط عمومی ها را تابلو سازمان متبوع خود دانست و گفت: روابط عمومی ها نماد و الگو هستند و وظیفه خطیری بر عهده دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به این که رسالت روابط عمومی ها بر آگاهی بخشی و جریان سازی است تأکید کرد: روابط عمومی ها کارگزار مدیر نیستند که اگر هم کارگزار باشند، باید کارگزار مدیریت است و نه فرد باشند، بنابراین توصیه همیشگی به روابط عمومی ها آن است که به سوی فرد خاصی منحرف نشوند، چراکه این امر آسیب زاست.

جلالی با تاکید بر اینکه ورود به منطقه نگاه فردی به روابط عمومی به معنای عدم انجام رسالت روابط عمومی است ادامه داد: انتظار این است که همه همّ و غمّ تلاشگران عرصه روابط عمومی بر آگاهی بخشی و جریان سازی باشد، ضمن آن که آنان باید دسیسه های احتمالی را نیز مدیریت و نتیجه این مدیریت را به مردم و جامعه منتقل کنند.

وی در پایان بیان کرد: کار روابط عمومی در پاسداشت مناسبت ها خلاصه نمی شود، بلکه روابط عمومی ها می توانند نگاه های جامعه را به سمت سازمان و فعالیت های سازمان خود مثبت و باورهایی در جهت شفاف سازی را در جامعه ایجاد کنند.