لایحه تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری روی میز شورای شهر
لایحه تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری روی میز شورای شهر
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم گفت: شاید قم نخستین شهری باشد که در حال رسیدگی به لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری در سریع ترین زمان ممکن است، این امر نشان از ثبت و ضبط دقیق و به موقع أسناد مالی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و جانبازان و همچنین سالروز فتح خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی بیان داشت: خوشبختانه بیش از یک ماه است که برنامه راهبردی ۵ ساله دوم و افق ۱۴۰۴ شهرداری قم به شورای اسلامی شهر واصل شده، در دستور کمیسیون تلفیق قرار گرفته و هر هفته دو جلسه به این منظور برگزار می شود.

وی افزود: بخش نخست این برنامه به آسیب شناسی برنامه ۵ ساله اول اختصاص دارد و مراحل نهایی خود را طی می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه ابراز امیدواری کرد این برنامه قبل از پایان شورای شهر پنجم به سرانجام برسد تا فضا برای اجرای دقیق تر فعالیت ها در ۵ سال آینده مدیریت شهری و توسعه شهر فراهم شود.

جلالی با بیان این که یکی از مسؤولیت های شورای اسلامی شهر، تفریغ بودجه مدیریت شهری است خاطر نشان کرد: شاید شورای اسلامی شهر قم نخستین شورا در کشور باشد که لایحه تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری را در دستور کار قرار داده و در حال رسیدگی به آن پیش از موعد زمان بندی مقرر است که این امر نشان از ثبت و ضبط دقیق و به موقع أسناد مالی دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امسال نخستین سالی است که قرارداد با حسابرسی مربوط به تفریغ بودجه ۱۳۹۹ پیش از موعد انجام شده و در حال پیگیری است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین به ضرورت تلاش مدیریت شهری تا آخرین روز خدمت توجه داد و گفت: ما باید تا آخرین روز خدمت تلاش کنیم و پاسخگو هم باشیم، چراکه مسؤولیت بدون پاسخگویی معنا ندارد.

جلالی ادامه داد: مدیریت شهری قم بر این باور است که کار و تلاش برای خدمت رسانی به مردم و توسعه شهر تعطیل بردار نیست و باید این تلاش را ادامه داد، اما موجب تعجب است که برخی مسؤولان استان که إشرافی هم بر حیطه مسؤولیتشان ندارند، وارد حیطه کارهای دیگر می شوند و حتی به ظهور و بروز آرم شورای شهر هم ایراد می گیرند.

وی افزود: به هر حال این نوع نگاه، خطایی بزرگ و نابخشودنی است و شورای اسلامی شهر از چنین تفکراتی نمی گذرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: باید از این افراد پرسید چرا افتتاح پروژه ها برای دولت مهم است، اما همین امر برای مدیریت شهری مباح نیست، بنابراین اگر کارها و خدماتی انجام شده که مردم باید نتیجه اش را ببینند، حق مدیریت شهری آن است که نتیجه این اقدامات را به مردم عرضه کند.

جلالی سپس پیشنهاد داد اگر همچنان حساسیت هایی در این زمینه وجود دارد، ادامه افتتاح پروژه های آماده بهره برداری مدیریت شهری به بعد از برگزاری انتخابات موکول شود تا از هرگونه تصور سوء استفاده جلوگیری شود، بویژه آن که مدیریت شهری معتقد به رعایت مقررات و قوانین در شرایط انتخابات و در چارچوب تعریف شده است.