تشکیل شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم
تشکیل شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم
اصلاح بودجه برخی پروژه‌های عمرانی مدیریت شهری در سال جاری و همچنین تشکیل شورای حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بخشی از مصوبات جلسه رسمی علنی امروز شورای اسلامی شهر مقدس قم بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، یک‌صد و نود و پنجمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم امروز در ساختمان شهید باکری این شورا برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در این نشست به لایحه ارسال‌شده از سوی شهرداری در موضوع اصلاحیه بودجه برخی پروژه‌های عمرانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: محل تأمین برخی از این اصلاحیه‌ها مشخص نبود که در جلسه کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای شهر مقرر شد تا از محل افزایش تسهیلات بانکی تأمین شود.

مجید اخوان ادامه داد: بر این اساس اصلاح ردیف پروژه عمرانی تکمیل و تجهیز ساختمان شهرداری منطقه دو در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۷ میلیارد تومان و همچنین اصلاح ردیف پروژه عمرانی تکمیل و تجهیز ساختمان منطقه سه شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیارد تومان به نشست امروز شورا ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین لایحه اخذ مجوّز اصلاح ردیف پروژه عمرانی تکمیل بوستان‌های محله‌ای مسکن مهر منطقه هشت به ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان و لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف پروژه عمرانی تکمیل مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی منطقه پنج شهری در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تصویب به نشست رسمی علنی شورا واصل‌شده است.

اخوان اضافه کرد: درعین‌حال لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف پروژه عمرانی تملک محور پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) به ۸ میلیارد تومان از محل املاک معوّض به شورا ارائه می‌شود.

بر این اساس، اعضای شورای اسلامی شهر قم در جلسه امروز خود با این ۵ لایحه مصوب در کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم موافقت و آن‌ها را تصویب کردند.

همچنین لایحه اخذ مجوز افتتاح حساب نزد بانک ملی به نام عوارض کسب و پیشه اصناف و بستن حساب قبلی نزد بانک انصار با توجه به قرارداد فی‌مابین شهرداری و اتاق اصناف نیز در این نشست به تصویب رسید.

مصوبه اخذ مجوز اجرای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری قم، پلیس راهور و فرماندهی انتظامی استان برای تشکیل شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز یکی دیگر از مصوبات نشست امروز شورای اسلامی شهر بود.

رئیس شورای اسلامی شهر درباره این لایحه تصریح کرد: این موضوع چند سالی در مدیریت شهری به‌عنوان مطالبه فرماندهی نیروی انتظامی استان مطرح بود که خوشبختانه با همیاری دستگاه‌های مسئول به نتیجه رسیده است.

عبدالله جلالی درعین‌حال ابراز امیدواری کرد تصویب این لایحه سبب تسهیل گری در امور شهری و عدم تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی شود.

بحث تعیین نرخ عوارض برای یکی از شرکت‌های قم نیز بخشی از زمان جلسه امروز شورای اسلامی شهر را به خود اختصاص داد.

دراین‌باره حسین اسلامی و زین‌العابدین قراچورلو به‌عنوان دو عضو شورای اسلامی شهر قم معتقد بودند نباید خدشه‌ای به قانون عمومی مدیریت شهری دراین‌باره وارد شود.

همچنین حجت‌الاسلام سید محمد آتش‌زر به‌عنوان عضو دیگر شورا دراین‌باره گفت: موضوع این شرکت یکی از موارد خاص در تعیین نرخ عوارض است و مذاکرات انجام‌گرفته بین نمایندگان مدیریت شهری و این شرکت به دنبال کسب منافع برای هر دو طرف ماجرا و مدیریت این منافع بر اساس تفاهم صورت گرفته بوده است.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر قم با محاسبه عوارض این شرکت به‌صورت ماهانه – و نه به‌صورت قاعده عمومی محاسبه به‌صورت سالانه – موافقت و آن را تصویب کردند.