شهرداری طبق قانون اجازه سد معبر نمی‌دهد/همه باید به قانون احترام بگذارند
شهرداری طبق قانون اجازه سد معبر نمی‌دهد/همه باید به قانون احترام بگذارند
جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهرداری بر اساس قانون نمی‌تواند اجازه سدّ معبر به شهروندان بدهد گفت: باید بدانیم که این‌گونه اتفاقات و جوسازی‌ها مانند انتشار فیلم درگیری عوامل رفع تخلفات شهری، سبب بهره‌برداری دشمنان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، عبدالله جلالی در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر قم، با گرامیداشت چهاردهم تیرماه روز قلم اظهار داشت: در اهمیت قلم همین بس که در قرآن به آن قسم یاد شده است و تردیدی نیست که قلم و قدم‌های متعهدانه می‌تواند در پیشرفت هر کشوری مؤثر باشند.

وی همچنین با تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به همه نیروهای خدوم به‌ویژه نیروهای خدماتی شهری خاطرنشان کرد: حجم مسؤولیت نیروهای خدوم در مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست و ازاین‌رو باید اذعان داشت که رسالت‌های فراوانی بر دوش این عزیزان قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه به فیلم‌های اخیر منتشرشده از برخورد برخی عوامل سدّ معبر با برخی شهروندان توجه داد و اذعان کرد: انتشار این‌گونه فیلم‌ها نگرانی‌ها و بلکه ابهاماتی برای مردم و مدیریت شهری پدید می‌آورد که البته پاسخ‌های لازم به این مسائل داده‌شده، اما ضروری است تا با توجه به حساسیت موضوع و تأثیرات منفی آن در روند خدمات‌رسانی به مردم، این‌گونه پدیده‌ها از ابعاد مختلف موردتوجه ویژه و البته تجزیه‌وتحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این فیلم شاهد عوامل سدّ معبر با شهروند برای تأمین مخارج زندگی هستیم، ضمن آنکه شهرداری هم بر اساس قانون نمی‌تواند اجازه سدّ معبر به شهروندان بدهد.

جلالی با تأکید بر اینکه عدم برخورد با سدّ معبرهای احتمالی سبب ایجاد هرج‌ومرج در شهر می‌شود تأکید کرد: سؤال اساسی این است که در چنین مواقعی چه باید کرد و البته پاسخ آنکه، قطعاً و تحت هر شرایطی باید قانون اجرا شود و البته نکته مهم در این راستا، چگونگی عمل به قانون است.

وی با اشاره به اینکه هر نوع برخورد احتمالی با نقض قانون، باید به صورت قانونی و نه فیزیکی باشد؛ خواستار تداوم ساماندهی دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها توسط مدیریت شهری شد.

وی ادامه داد: همه عوامل برخورد با تخلفات و سدّ معبرها و همچنین پیمانکاران این عرصه، باید آموزش‌های لازم را دیده باشند و بدانند که ابزار اصلی کار آنان، سعه‌صدر در مواجهه با مردم است و حتی توهین از سوی ناقضان قانون، نمی‌تواند دلیلی برای برخورد فیزیکی با آنان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین با ابراز تأسف از این برخوردها خاطرنشان کرد: باید بدانیم که این‌گونه اتفاقات و جوسازی‌ها سبب بهره‌برداری دشمنان خواهد شد و ازاین‌رو لازم است تا هر فرد در جایگاه خود، قانون‌مداری و تعهد به قانون را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

وی افزود: قصد توجیه اتفاق اخیر را نداریم، اما جامعه هم باید بداند که شهرداری موظف به اعمال قانون و البته به شکل صحیح آن است.

جلالی با ابراز امیدواری به عدم تکرار این اتفاقات، از مردم بابت صحنه‌های پدید آمده عذرخواهی کرد.