به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به اینکه شهر هوشمند را نباید به عنوان یک پروژه در نظر گرفت، اظهار داشت: هوشمندسازی فرایند مستمری است که باید بر اساس شاخصهای مناسب تحقق پیدا کند؛ در شهر هوشمند شهروندان باید احساس کنند در امور آنها تسهیل شده و حداقل نیاز به مراجعه حضوری برای انجام کارهای خود را دارند.
وی ادامه داد: از شهرداری قم انتظار داریم در جهت تکریم شهروندان و اصلاح فرایند خدمات رسانی به مردم در حوزه خدمات شهروندی گام های موثرتری بردارد، هرچند یکی از موانع بزرگ پیش روی تحقق شهر هوشمند تبادل داده و تعاملات بین دستگاهی است، وی افزود : الحاق اطلاعات در قالب بانک اطلاعات املاک شهری باعث افزایش سرعت پاسخگویی به نیازهای مردم خواهد شد ، هدف این دوره مدیریت شهری این نیست که صرفا ارائه خدمات الکترونیک به مردم را توسعه دهد ، بلکه باید با توجه به شرایط روز دنیا پاسخهای هوشمندانه به نیازهای شهروندان ارائه کند.