هنوز یک نمای مناسب را به جای نمای رومی معرفی نکرده‌ایم
هنوز یک نمای مناسب را به جای نمای رومی معرفی نکرده‌ایم
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: به تازگی جلوی ساخت برخی از نماهای رومی را با پیگیری های لازم گرفته ایم اما هنوز یک نمای مناسب و مدل اسلامی و ایرانی را به جای نمای رومی معرفی نکرده ایم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم،رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه قم گفت: نماهای سنگی رومی در قم استحکامی در برابر حوادث و بحران ‌ها ندارد.
محمود مسگری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ساختمان شهید باکری عنوان کرد: یکی از شاخصه های مهم در شهرسازی و معماری توجه به سبک های اسلامی و ایرانی است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم افزود: سبک و سیاق نماهای رومی سنخیتی با معماری اسلامی و ایرانی ندارد و باید اصلاح شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته گرایش مردم به نماهای رومی در قم افزایش یافته است، در حالی که نماهای سنگی رومی در قم استحکامی در برابر حوادث و بحران ها به ویژه زلزله ندارد.              مسگری اصلاح نمای ساختمان ها در قم را موضوعی فرادستگاهی دانست و تاکید کرد: در گام اول دستگاه های اجرایی و مراکز فرهنگی و حوزوی که در حال ساخت و ساز هستند باید الزام به ساخت نمای اسلامی شوند.
عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: پیگیری هایی صورت گرفته است تا مجتمع های اطراف محدوده اطراف پیامبر اعظم که قرار است ساخته شود، دارای نمای اسلامی باشند.
وی آرام سازی ترافیک اطراف حرم حضرت معصومه(ص) را یکی از چالش های مهم شهری دانست و گفت: آرام سازی محدوده حرم تا تقاطع عماریاسر انجام و کف سازی خیابان ارم تکمیل شده است ولی دیواره های این محدوده در شان قم نیست که اصلاح نمای محدوده خیابان ارم در حال مطالعه است.