شهر مقدس قم باید پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد
شهر مقدس قم باید پایگاه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد
مالکی نژاد با اشاره به فعالیت های مورد نیاز در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: آگاهی سازی لازم برای نسل جدید انقلاب و تبیین فرهنگ ایثار در جامعه با اقداماتی که فعالان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در حال انجام هستند میسر می شود و این مهم نیازمند حمایت و توسعه کمی و کیفی آن می باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم حسن مالکی نژاد در گزارشی از جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به حضور جناب آقای حاج حسین کاجی مدیر عامل موسسه فرهنگی حماسه ۱۷ در این کمیسیون اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ ایثار وشهادت ، این کمیسیون این مهم را مورد توجه قرار دارد و در اکثر کارهای فرهنگی سطح شهر پیوست این خط مشی در کنار کارها دیده می شود.

مالکی افزود: جناب آقای حاج حسین کاجی به عنوان یکی از راویان جنگ تحمیلی با حضور در این کمیسیون گزارشی از فعالیت های موسسه حماسه ۱۷ دی ارائه دادند ، یک از فعالیت های شاخص و مهم این موسسه جمع آوری صوت های موجود شهید زین الدین و عملیات های لشگر ۱۷ به طور عمیق و کلی می باشد.

وی ادامه داد: مصاحبه با ۲۷۰۰ پدر و مادر شهید در زمینه فضای تربیتی فرزندان ، جمع آوری خاطرات عزیزانی که در جنگ تحمیلی حضور داشته اند و به نحوی در حوزه های تخصصی خود مورد توجه بوده اند از جمله کارهای ارائه شده و در حال پیگیری توسط این موسسه می باشد.

در این جلسه حاج حسین کاجی نیز با اشاره به دغدغه های فرهنکی خود در حوزه ترویج ایثار و شهادت اظهار داشت: موسسسه حماسه ۱۷ با هیات امنای متشکل از فرماندهان و پیشکسوتان زمان جنگ و برخی چهره های فرهنگی استان قم در راستای تقویت و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان قم تشکیل شده است.

وی افزود: از جمله اهداف موسسه تولید آثار فاخر جهت آشنایی نسل جوان با رزمندگان و شهدای اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس وهمچنین شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) می باشد و تا کنون موفق به چاپ بیش از۸۰ جلد کتاب و تولید سه مستند گردیده است که در رسانه ملی نیز پخش شده است.

حاج حسین کاجی با تشکر از حمایت های بی دریغ کمیسیون فرهنگی ، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از کسانی که در این زمینه فعالیت دارند ، خواستار حمایت بیشتر مجموعه مدیریت شهری از فعالان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت شد ، تا شهر مقدس قم که پایگاه انقلاب اسلامی بوده است ، این مهم را در زمینه ترویج و ارائه مستندات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ادامه دهد تا نام این عزیزان و اهداف مقدسشان از یاد نسل جوان نرود.

وی افزود: تعدادی درخواست مردمی نیز به کمیسیون ارائه شده بود که پس از بررسی و اعلام نظرجهت تصویب به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.