هشدار سخنگوی شورای شهر از دلالی جدید زمین در قم
هشدار سخنگوی شورای شهر از دلالی جدید زمین در قم
امرالهی با تاکید نسبت به عدم تغییر در محدوده شهری قم، از دلالی و فریب شهروندان در خرید اراضی با کاربری های دیگر هشدار داد و گفت: هیچ گونه تغییر محدوده ای در کمیته های زیر مجموعه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و کمیسیون های مرتبط در استان قم مورد بررسی و در دستور کار نمی باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تفویض، تصویب طراحی بلوار پیامبر اعظم (ص) به کمیسیون ماده ۵ استان قم اظهار داشت: در مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، صرفا طراحی بلوار پیامبر اعظم (ص) به کمیسیون ماده ۵ استان قم تفویض شده است.
وی ادامه داد: مطالب منتشر شده در خصوص تغییر محدوده شهری ذیل این مصوبه به هیچ عنوان مطرح نمی باشد و در واقع هیچ گونه تغییر محدوده ای در کمیته های زیر مجموعه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و کمیسیون های مرتبط در استان قم مورد بررسی و در دستور کار نمی باشد.
امرالهی افزود: از شهروندان محترم خواهشمندیم، از خریداری زمین های خارج از محدوده جدا خودداری نموده و از مالکین نیز خواهشمندیم از تفکیک های بدون ضابطه که مشکلات متعددی برای شهروندان محترم ایجاد کرده است، پرهیز نمایند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به کاربری مشخص حریم های شهری؛ تاکید کرد: غالب زمین های خارج از محدوده شهری، کاربری کشاورزی دارند و تغییر کاربری این زمین ها در دستور کار مراجع استانی و کشوری نمی باشد.