از وضعیت نگران‌کننده فاضلاب شهری تا طرح تشویقی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده
از وضعیت نگران‌کننده فاضلاب شهری تا طرح تشویقی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده
در پنجاه و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با تأکید نسبت به وضعیت نگران‌کننده توسعه شبکه فاضلاب، از لحاظ شدن طبقه تشویقی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و قدیمی شهر خبر داده شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، جلسه پنجاه و ششم شورای اسلامی شهر قم به ریاست دکتر حسین اسلامی و با حضور دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار، معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، طرح کمیسیون شهرسازی و معماری جهت نوسازی و بازسازی‌های بافت‌های قدیمی و فرسوده با نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر قم تصویب شد؛ در قالب این طرح و در صورت تصویب نهایی در کمیسیون ماده ۵، دو طبقه تشویقی جهت نوسازی بافت‌های فرسوده شهری به مالکان اختصاص خواهد یافت.

در ادامه تعیین تکلیف قرارداد مشاوران شورای اسلامی شهر قم برای کاهش ساعات همکاری این افراد موردبررسی و تصویب شد.

در بخش دیگری از این جلسه انتشار اوراق مالی به میزان ۳۲۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۴ ساله، برای تأمین مالی جهت بهره‌برداری از فاز خط یک مترو، احداث و تکمیل فاز دو و خط B قطار شهری موردبررسی اعضای شورای اسلامی شهر قم قرار گرفت که با نظر اکثریت اعضا تصویب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز با حضور در این جلسه ضمن بیان گزارشی از آخرین وضعیت تأمین آب شرب شهری نسبت به عقب‌ماندگی قم در توسعه شبکه فاضلاب هشدار داد.

به گفته حسن بختیاری، جمعیت تحت پوشش فاضلاب قم حدود ۴۱ درصد است و این در شرایطی بوده که متوسط جهانی شبکه فاضلاب ۶۸ درصد است.

سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان قم نیز در ادامه با بیان گزارشی از اغتشاشات اخیر در قم، با بیان اینکه عدم برخورد با اغتشاشگران نشان‌دهنده صعه صدر و مردم‌داری پلیس قم بود، گفت: آشوب‌های ایجادشده در قم در کمتر از ۷۲ ساعت مدیریت شد.