طرح های شهری باید منطبق با طرح های بالادستی و مطالعات راهبردی باشد
طرح های شهری باید منطبق با طرح های بالادستی و مطالعات راهبردی باشد
اخوان با اشاره به اینکه اولویت شورای اسلامی شهر اتمام پروژه های نیمه تمام و سپس آغاز طرح های جدید است، اظهار داشت: طرح هایی که قرار است در شهر قم اجرا شود، باید منطبق با طرح های بالادستی و مطالعات راهبردی و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان با اشاره به آخرین وضعیت بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قم برای سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: نظر شورای اسلامی شهر بر این مهم است که در سال آینده طرح های نیمه تمام به اتمام برسد و کار نیمه تمام باقی نماند و طرح جدیدی نیز پیش از تکمیل طرح های در حال انجام،‌ تعریف نشود.

وی تاکید کرد: طرح هایی که قرار است در شهر قم اجرا شود باید منطبق با طرح های بالادستی و مطالعات راهبردی و منطبق با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باشد.

وی ادامه داد: هم چنین در اجرای طرح های شهری باید اولویت ها شناسایی شده باشد و تکمیل خیابان ها و شبکه ترافیک شهر از مهم ترین اولویت های مدیریت شهری قم است.

اخوان با تاکید بر اهمیت حمل و نقل عمومی و بهره گیری از وسایل عمومی چون مترو و اتوبوس برای تسهیل در رفت وآمد شهروندان گفت: متاسفانه در حال حاضر میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در سبد حمل و نقل مردم کاهش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: منطقه محوری امری مهم برای مدیریت شهری در سال آینده است که مدیر هر منطقه اختیار داشته باشد بتواند بر حسب ضرورت هایی که دارد کارهای خود را انجام دهد.

وی تاکید کرد که در حوزه های حمل و نقل، عمران و خدمات شهری اصول کاری شورای شهر برای تصویب بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بر محورهای فوق تعریف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: نظارت به موقع و درست شرط اصلی انجام طرح هاست و اگر طرحی در حین کار به مشکل برخورد باید اصلاحیه داشته باشیم که با سند تفریق بودجه منطبق باشد.