تفاوت مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی در حوزه ساختمان شفاف‌سازی شود/نماهای رومی زیبنده شهر قم نیست
تفاوت مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی در حوزه ساختمان شفاف‌سازی شود/نماهای رومی زیبنده شهر قم نیست
دکتر اسلامی با تأکید بر شفاف‌سازی معنای مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی در حوزه ساختمان گفت: در موضوع مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی نیاز به شفاف‌سازی داشته تا در پرداخت عوارض و صدور پروانه ابهامی برای شهرداری وجود نداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی، ایثار و وفا با الگوبرداری از حضرت عباس (ع) همیشه دیده‌شده و مدافعان جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و سلامت نمونه این فداکاری و جانبازی هستند.
وی تعبیر مقام معظم رهبری در مورد جانبازان را یادآور شد و افزود: مقام جانبازان و ایثارگران کمتر از شهدا نبوده و آنان نیز شهدای زنده جامعه انقلابی هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم سپس به شهادت رضا دارابی آتش‌نشان فداکار در حادثه در تهران اشاره کرد و گفت: شهادت این نیروی خدمتگذار به مردم را از طرف مدیریت شهری در قم به خانواده این شهید فداکار تبریک و تسلیت میگویم.
وی در ادامه لزوم همکاری بیشتر بین مدیریت شهری و سازمان نظام‌مهندسی را مطرح و بیان کرد: اتفاقات خوبی در کمیسیون ماده ۱۰۰ و با همکاری نظام‌مهندسی رقم خورده اما این کمیسیون شبه قضایی بوده و حضور کارشناسان رسمی قوه قضایی در این کمیسیون الزامی است.
اسلامی موضوع مقاوم‌سازی را نیز مطرح و تصریح کرد: در موضوع مقاوم‌سازی و تعمیرات اساسی نیاز به شفاف‌سازی داریم تا در پرداخت عوارض و صدور پروانه ابهامی برای شهرداری وجود نداشته باشد.
وی همچنین به کاهش آسیب‌های اجتماعی در طراحی ساختمان‌ها تأکید کرد و گفت: باید ساختمان‌ها طوری طراحی شود که مشرف به هم نباشد و کمترین آسیب اجتماعی را داشته باشند و همچنین در نظارت و کاهش تخلفات ماده ۱۰۰ دقت بیشتری انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان نسبت به اجرای نماهای متناسب با فرهنگ ایرانی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: اجرای نمای رومی زیبنده شهر قم نیست و باید اقدامی در این حوزه انجام شود.