ترویج توسعه فرهنگ اسلامی؛ مطالبه به حق مردم است
ترویج توسعه فرهنگ اسلامی؛ مطالبه به حق مردم است
مهندس امرالهی با اشاره به مطالبه مردم در ترویج توسعه فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: باید حریم‌ها در حوزه ساخت‌وساز رعایت شود و ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی در ساختمان های امروز به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل‌شده که نیاز به توجه بیشتری دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌اله امرالهی در هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی قم، با تأکید بر جایگاه نظام‌مهندسی استان قم در کشور اظهار داشت: در ادوار مختلف، سازمان نظام‌مهندسی در قم جزو سه مجموعه اول بوده و عملکرد خوبی داشته است.
وی مطالبات مردم در حوزه ساختمان را مطرح کرد و افزود: باید در بخش طراحی، مشتری مداری ترویج و آموزش داده شود تا انتظارات مردم در این بخش به‌خوبی برآورده شده و رضایت مردم کسب شود.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در حوزه اجرا و نظارت اتفاقات خوبی رقم خورده ولی باید نظارت‌ها افزایش پیدا کند، زیرا مردم برای ایمنی هزینه می‌کنند و نباید حوادثی مانند متروپل دوباره رخ دهد.
وی خواستار افزایش تعداد مهندسان ناظر شد و گفت: باید نظارت و کنترل مضاعف شود تا هزینه‌های اجتماعی، مالی و جانی برای عدم ایمنی در حوزه ساختمان پرداخت نکنیم.
امراللهی به مطالبه مردم در ترویج توسعه فرهنگ اسلامی نیز اشاره و بیان کرد: باید حریم‌ها در حوزه ساخت‌وساز رعایت شود و ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی در ساختمان امروز به یک مطالبه عمومی در جامعه تبدیل‌شده که نیاز به توجه بیشتری دارد.
وی در ادامه به احداث پروژه مجتمع تجاری و پارکینگ بنفشه اشاره و مطرح کرد: چند پروژه تجاری ناموفق در خیابان شهید طالقانی و دل آذر اجراشده و نباید این عرصه دوباره به کارهای تجاری اختصاص داده شود؛ یک دهه است که مردم نسبت به این پروژه گلایه دارند و منطقه را ناایمن کرده است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: پروژه بنفشه موفق نخواهد بود و باید از این عرصه به‌خوبی استفاده کرد، از این سطح می‌توانیم یک امفی تئاتر روز باز بسازیم و یک فرهنگسرای آیینی ایجاد کنیم تا با رویکرد تعزیه‌خوانی ساخته شود، زیرا آن منطقه محدوده روباز ندارد.
وی در پایان تأکید کرد: باید روی طرح بازنگری شود و طرحی فرهنگی با رویکرد ملی در این منطقه تاریخی اجرا کنیم، مجتمع تجاری و پارکینگ نیاز این منطقه نبوده و باید سرانه فرهنگی آن تأمین شود.