مهندسان ناظر گزارش تخلفات را به‌موقع ارائه دهند/لزوم تعیین تکلیف ۵۶۰ هکتاری برای بهره‌برداری از تخفیفات مدیریت شهری قم
مهندسان ناظر گزارش تخلفات را به‌موقع ارائه دهند/لزوم تعیین تکلیف ۵۶۰ هکتاری برای بهره‌برداری از تخفیفات مدیریت شهری قم
محرری یکی از مشکلات ماده 100 را عدم گزارش به‌موقع تخلفات توسط مهندس ناظر دانست و گفت: گاهی پرونده زمانی به کمیسیون ماده 100 ارائه می‌شود که سقف پنجم نیز زده شده و تازه پرونده برای رفع تخلف به کمیسیون ماده 100 آورده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در هفتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به زلزله‌های اخیر اظهار داشت: باید مدیریت شهری و شهرداری با همکاری نظام‌مهندسی در کاهش تخلفات ماده ۱۰۰ تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.
وی یکی از مشکلات ماده ۱۰۰ را عدم گزارش به‌موقع تخلفات توسط مهندس ناظر دانست و افزود: گاهی پرونده زمانی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارائه می‌شود که سقف پنجم نیز زده شده و تازه پرونده برای رفع تخلف به کمیسیون ماده ۱۰۰ آورده می‌شود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: چالش دوم عدم اطلاع مهندس ناظر از شروع کار است، باید مالک زمان تقریبی شروع کار خود را در ابتدای کار اعلام کند تا مهندس ناظر اعلام بی‌اطلاعی از تخلفات انجام‌شده در ساخت نکند.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه ساختمان در قم، عدم صدور پروانه و استفاده از مهندس ناظر در مناطق حاشیه است که باید این چالش نیز با نظارت بیشتر حل شود و تعداد ناظران در سازمان نظام‌مهندسی افزایش پیدا کند.
محرری از تکمیل فرایندهای الکترونیکی در حوزه ساختمان با همکاری سازمان نظام‌مهندسی خبر داد و خاطرنشان کرد: از نظام‌مهندسی درخواست داریم نسبت به انجام فرایندهای قانونی نهضت ملی مسکن تا پایان سال به جمع‌بندی برسند تا بتوانیم نسبت به تخفیف‌های ۵۶۰ هکتاری تا پایان سال کاری انجام دهیم.