صدور شناسنامه و تدوین بسته حمایتی برای باغات قم/تقدیر از شهرداری قم برای کاشت درختان مثمر در شهر
صدور شناسنامه و تدوین بسته حمایتی برای باغات قم/تقدیر از شهرداری قم برای کاشت درختان مثمر در شهر
دکتر سبحانی با اشاره به اینکه صدور شناسنامه برای باغات قم، مانع از خشک شدن درختان مثمر می‌شود، گفت: وجود درختان مثمر و قرآنی که چند سالی است شهرداری بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری غرس می‌کند، بسیار ارزشمند است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در حاشیه برگزاری جشن درختکاری و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم بوستان جنگلی مقداد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: با افتتاح این بوستان که با تلاش مدیریت شهری به نتیجه رسید، مجموعه ۱۱ هکتاری به مجموعه فضای شهری قم افزوده شد و این قدم بزرگی برای ریه‌های شهر و تنفس و فضای اکسیژنی است.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز، قدم مهمی در ایجاد هوای پاک است عنوان کرد: وجود درختان مثمر و قرآنی که چند سالی است شهرداری بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری غرس می‌کند، بسیار ارزشمند است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم افزود: همچنین اهدای درخت رایگان به افراد و مجتمع‌های مسکونی نیز از اقدامات خوبی در حوزه مدیریت شهری، زیباسازی و فضای سبز است که اگر شهروندان به‌خوبی از این درختان نگهداری کنند، برای سلامتی خودشان و رشد و توسعه فضای شهری قم بسیار مؤثر است.
وی با تأکید بر اینکه سرانه فضای سبز قم روزی ۱۳ مترمربع بوده و امروز به ۲۱ متر رسیده که این اقدام بسیار با ارزش است، تصریح کرد: امیدواریم این سرانه به ۲۵متر و استانداردهای جهانی برسد و نخستین شهر به لحاظ فضای سبز باشیم.
سبحانی ثابت اضافه کرد: در گذشته در شهر قم، باغچه و باغات و درختکاری زیادی وجود داشت و فضای سبز بالایی در قم داشتیم که این روند باید ادامه یابد؛ متأسفانه در حال حاضر باغات شهر بسیار کم شده و شهرداری در مقطعی با تلاش خود، خشک‌کردن درختان و باغ‌ها توسط مالکان را متوقف کرد.
وی یکی از اقدامات مهم را صدور شناسنامه برای باغات قم دانست که علاوه بر ممانعت از خشک شدن درختان، در آبدهی و رسیدگی به این باغات اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، گفت: همچنین شهرداری و سازمان پارک‌ها بسته حمایتی و تسهیلات خوبی را برای احیای باغات در نظر گرفته‌اند، تا این درختان مثمر از میان نروند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در مورد برگزاری پویش درختی بنشانیم متذکر شد: این پویش‌ها زمانی می‌تواند اثربخش باشد که مشارکت مردم در سطح بالایی اتفاق بیفتد و تصنعی نباشد و همه مردم به صیانت از فضای سبز و ایجاد آن علاقه‌مند باشند.
وی اضافه کرد: فضای سبز در منازل ارزشمند بوده و شهرداری در این زمینه کمک می‌کند و حتی سازمان پارک‌ها کتاب‌خانه و مرکز مشاوره‌ای برای راهنمایی شهروندان در نگهداری از گیاهان و درختان ایجاد کرده است.