توسعه فضای سبز شهری یکی از حوزه‌های موفق در قم است/بدون مشارکت شهروندان، توسعه‌ای در فضای سبز رقم نمی‌خورد
توسعه فضای سبز شهری یکی از حوزه‌های موفق در قم است/بدون مشارکت شهروندان، توسعه‌ای در فضای سبز رقم نمی‌خورد
مهندس امرالهی یکی از حوزه‌های بسیار موفق در قم را توسعه فضای سبز شهری برشمرد و اظهار داشت: مدیریت شهری قم، روی بحث گونه‌ها تمرکز زیادی داشته‌ تا از گونه‌هایی استفاده شود که نوع پوشش گیاهی با اقلیم شهر قم سازگار باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح اله امرالهی در خصوص اهمیت توسعه فضای قم اظهار داشت: در یک دهه اخیر تحولات بسیار مثبتی در شهر قم به‌ویژه در حوزه‌های مختلف فضای سبز رقم خورده است.
وی شرایط آب و هوایی شهر قم را موردتوجه قرار داد و افزود: با توجه به شرایطی که شهر قم با آن اقلیم گرم و خشک و شرایط آبی و محدودیت‌های هوایی دارد، و از جهتی نیز پوشش جنگلی پیرامون شهر وجود ندارد؛ لذا یکی از حوزه‌هایی که شهرداری بسیار موفق بوده، حوزه فضای سبز شهری است.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: در این حوزه فعالانی با مرارت و جدیت فوق‌العاده‌ای، عزم خود را جزم کرده‌اند تا شرایط آب و هوایی قم، یک شرایط مناسب زیست‌بوم شهری داشته باشد و آن را برای شهروندان مطلوب کنند.
وی با بیان اینکه: مهم‌ترین موضوعی که در محیط زیستی به آن نیاز داریم، اعتدال هوایی و میزان رطوبت هوا بوده که این امر با درختکاری میسر می‌شود، تصریح کرد: روز درختکاری، تنها یک روز نمادین است و در تمامی روزهای سال با همراهی مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر قم، درختکاری در حال انجام است.
امرالهی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری قم، روی بحث گونه‌ها تمرکز زیادی داشته‌ تا از گونه‌هایی استفاده شود که نوع پوشش گیاهی با اقلیم شهر قم سازگار باشد.
وی با تأکید بر اینکه تابستان‌های گرم و خشت و زمستان‌های سخت، شرایط را برای زیست و زندگی گیاهان به‌شدت سخت کرده است، یادآور شد: در این شرایط نوع پوشش گیاهی باید متناسب با آن باشد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: پیش‌بینی فضای سبز متناسب با این شرایط اقلیمی بسیار مهم و حیاتی است تا بتواند یک محیط و توسعه پایداری رقم بخورد.
به گفته وی، با این تلاش‌ها شاهد هستیم که در انتخاب نوع گونه گیاهی و نوع اجرا دقت‌هایی بیش از گذشته انجام‌شده و جدیتی که این ادوار داشته‌اند قابل‌توجه است و ما وظیفه‌داریم از این تلاش‌ها قدردانی کنیم.
امرالهی عنوان کرد: هیچ اتفاقی در شهر رخ نمی‌دهد مگر اینکه شهروندان آن را بخواهند و در آن رویداد مشارکت داشته باشند و آن را دوست بدارند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: موجودیت شوراهای اسلامی شهر و پارلمان‌های محلی در همه جهان و به‌ویژه در ایران رخ‌داده است تا میزان تعامل مدیریت شهری را با شهروندان و مطالبات آن‌ها بیشتر نماید.
وی اظهار داشت: در حوزه فضای سبز نیز مردم به‌شدت احساس نیاز می‌کنند و به این حوزه علاقه‌مند هستند و تاکنون نیز اگر اتفاقی افتاده بدون مشارکت مردم نبوده است.
امرالهی تصریح کرد: از تلاش‌های مردم و حوزه‌های فضای سبز تشکر می‌کنم و تقاضا داریم مشارکت و حمیت بیشتری در ایجاد و صیانت از فضای سبز داشته باشند.