اجرای عدالت مهمترین مطالبه مدیریت شهری است؛ لزوم تدوین نظام نامه اعمال تخفیف عوارض
اجرای عدالت مهمترین مطالبه مدیریت شهری است؛ لزوم تدوین نظام نامه اعمال تخفیف عوارض
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی استقامت با تاکید بر اجرای عدالت به عنوان مهمترین مطالبه مدیریت شهری گفت: وضع قوانین عادلانه مهمترین مطالبه مردم از مدیریت شهر بوده و باید برای تخفیف هایی که در سال نسبت به عوارض اعمال می شود، یک نظام نامه مشخص تدوین شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی استقامت در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با اشاره به گرامیداشت روز شهید و تبریک این روز اظهار داشت: با وجود بیش از ۶ هزار شهید در قم باید روز شهید را با شکوه برگزار کنیم.
وی با گلایه از مدیریت شهری برای عدم توجه کافی در برگزاری روز شهید افزود: سردار سلیمانی معتقد بود باید شهید باشی تا شهید شوی و ما نیز باید در بزرگداشت این جایگاه والا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر تلاش کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم در ادامه به تدوین نظام نامه ای برای تخفیف عوارض شهر تاکید کرد و گفت: وضع قوانین عادلانه مهمترین مطالبه مردم از مدیریت شهر بوده و باید برای تخفیفهایی که در سال نسبت به عوارض اعمال میکنیم یک نظام نامه مشخص تدوین شود.
وی لحاظ کردن اولویت‌های مدیریت شهری در اعمال تخفیف‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: توجه به محلات کم برخوردار و تشویق مردم به افزایش جمعیت نیز به عنوان اولویت های مدیریت شهری باید در اعمال درصد تخفیف برای عوارض در نظر گرفت.
استقامت در ادامه تصریح کرد: همچنین باید مناسبت های مذهبی مانند عید فطر، ماه رمضان، عید قربان و ایام الله دهه فجر نیز در تخفیف عوارض در نظر گرفته شود تا مردم از این فرصت برای پرداخت عوارض خود استفاده کرده و کمکی نیز به مردم در شرایط کنونی باشد.
وی در پایان یادآور شد: مهمترین اولویت مدیریت شهری بخصوص شورای اسلامی شهر، اجرای عدالت به صورت یکسان و فراگیر در حق همه شهروندان است و این موضوع در همه بخش های مدیریت شهری دنبال شده و شورا نظارت کافی بر آن دارد و خواهد داشت.