زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش ها است
زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش ها است
نیازمند اظهار داشت: موفقیت استان قم در هنر نمایش تئاتر مسجد، محصول سال ها تلاش خودجوش گروه های هنری فعال در مساجد است که با زبان هنر مفاهیم و ارزش های ایرانی_اسلامی را به مردم، خصوصا نسل های جدید منتقل می کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با حضور در پلاتو ماه به تماشای آثار نمایشی سومین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد نشست.

وی همچنین در دیدار با سیدمهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم،‌ احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی، سرکار خانم مختاری معاونت فرهنگی بانوان آستان حضرت موسی مبرقع(ع) و داوران جشنواره، از قرار گرفتن بخش مستقل بانوان در جشنواره‌ی تئاتر بچه‌های مسجد استان قم ابراز خرسندی کرد و برای حمایت از اجرای نمایش‌های آئینی گروه‌های نمایشی در مساجد و بقاع متبرکه سطح شهر و همراهی با این حرکت اعلام آمادگی نمود. وی موفقیت استان قم در هنر نمایش تئاتر مسجد را محصول سال ها تلاش خودجوش گروه های هنری فعال در مساجد دانست که با زبان هنر مفاهیم و ارزش های ایرانی_اسلامی را به مردم خصوصا نسل های جدید منتقل می کنند.

حسینی رئیس حوزه هنری به ظرفیت بالای بچه‌های مسجد اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مشکلات زیر ساختی این حوزه حل شود و حمایت‌ها مستمر باشد این حرکت می‌تواند تبدیل به یک جریان اثرگذار هنری شود.

در ابتدای جلسه نیز احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص کارگاه‌های آموزشی و روند آماده‌سازی گروه‌های نمایشی حاضر در جشنواره خاطر نشان کرد که در قم ۱۳۰ گروه نمایشی فعال در مساجد حضور دارد که این بالاترین تعداد گروه‌های فعال تئاتر مساجد در سطح کشور است و به همین دلیل قم به تنهایی به عنوان یک منطقه از مناطق پنج‌گانه در این رویداد حاضر است.