اجرای طرح‌های مسکن در شهرستان‌های قم، باعث تقسیم سرانه جمعیتی می‌شود
اجرای طرح‌های مسکن در شهرستان‌های قم، باعث تقسیم سرانه جمعیتی می‌شود
اخوان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های مسکن در شهرستان‌های قم باعث تقسیم سرانه جمعیتی می‌شود، اظهار داشت: در بخش‌های قم، همه زیرساختهای لازم برای ساخت و ساز وجود دارد و تنها توجه به این ظرفیت‌ها کافی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور و امام جمعه قم، اظهار داشت: استان قم، تک شهرستانی بوده و به تازگی شهرستانی به قم اضافه شده و ممکن است در آینده نزدیک نیز شهرستان دیگری به قم افزوده شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: آن چه جای آن خالی است توجه به شهرستان‌های جدید است، یعنی عملا همان روال بخشی و یا روستایی که در گذشته وجود داشته همچنان وجود دارد و توجه زیادی صورت نمی گیرد.
وی تصریح کرد: در ساخت و سازها پیرو این ۵ شهری که وجود دارد سرانه جمعیتی را باید تقسیم کنیم، طرحی به عنوان ویلاسازی در دستور کار است که بهترین فضا برای اجرای این طرح در بخش هاست، چرا که جمعیتی که حضور دارند از این طرح بهره مند می‌شوند و هم توجه به توسعه و عمران شهرستان‌ها صورت می‌گیرد.
اخوان بیان کرد:باید از ظرفیت داخل استان برای توسعه شهرستان‌ها استفاده کرد، چرا که نمی‌توانیم از استان‌های دیگری، شهرستانی را به قم الحاق کنیم، از این رو باید کمک کنیم جمعیت به حد استاندارد برسد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از شهرستان‌ها واقعا دارای مشکلات زیادی هستند و گویا بافت آنها همچنان روستایی و بخشی بدون امکانات لازم باقی مانده است.
عضو شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: باید این توجه را مسئولان در تقسیم جمعیت و یا طرح‌های مسکن داشته باشد، در بخش‌های قم، همه زیرساختهای لازم برای ساخت و ساز وجود دارد و تنها توجه به این ظرفیت‌ها کافی است.