باید بر روی منابع درآمدی جدید در مدیریت شهری برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد
باید بر روی منابع درآمدی جدید در مدیریت شهری برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد
دکتر دهناد با اشاره به افزایش ردیف های عمرانی جدید در بودجه 1402 شهرداری قم، اظهار داشت: در حال حاضر درآمدهای شهرداری از محل عوارض و جریمه‌هاست، در حالی که می‌توان بر روی منابع درآمدی جدیدی در مدیریت شهری برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر قم با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و امام جمعه قم، اظهار داشت: در کلان شهرها به ویژه قم متاسفانه کمترین سرانه را به لحاظ پروژه‌های عمرانی و حمل و نقل داریم.
وی تصریح کرد: حسن بودجه قم این است که ۷۵ درصد برای مسائل عمرانی و ۲۵ درصد برای هزینه‌های جاری و نگهداری شهر در نظر گرفته شده است.


رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم افزود: در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری قم، ۹۹۰ ردیف پروژه عمرانی تعریف شده است.
وی بیان کرد: در زمینه ناوگان حمل و نقل و زیرساختهای لازم هنوز دچار عقب‌ماندگی‌هایی هستیم و همچنان به لحاظ عمرانی نیز با کمبودهایی مواجه‌ایم.
دهناد خاطرنشان کرد: از وقتی ساخت قطار شهری در قم شروع شده است، در دنیا ۸۶۰۰ کیلومتر در شهرهای فاقد قطار شهری، شاهد اجرای خط در این زمینه بوده ایم و این نشان دهنده کمبود زیرساختهای لازم در قم است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر درآمدهای شهرداری از محل عوارض و جریمه‌هاست، در حالی که می‌توان بر روی منابع درآمدی جدیدی در مدیریت شهری برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرد.