سال ۱۴۰۱، سال درخشان حوزه مدیریت شهری قم بود/تلاش برای راه‌اندازی موزه شهر قم در سال ۱۴۰۲
سال ۱۴۰۱، سال درخشان حوزه مدیریت شهری قم بود/تلاش برای راه‌اندازی موزه شهر قم در سال ۱۴۰۲
امرالهی با اشاره به اینکه با همکاری مجموعه مدیریت استان، بسیاری از پروژه‌های زمین‌مانده شهری مجدد فعال شدند، اظهار داشت: این همراهی‌ها و همکاری‌ها موجب شد سال 1401، یک سال درخشان در حوزه مدیریت شهری باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امرالهی با اشاره به اینکه تلاش کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر استفاده از ظرفیت نخبگانی معماری و شهرسازی قم است، اظهار کرد: ریشه‌های قوی و ارزشمندی در حوزه معماری ایرانی اسلامی در قم داریم که باید از آن استفاده‌های بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بهسازی بافت فرسوده قم نیز در دستور کار قرار دارد، مطرح کرد: با همکاری و همراهی مجموعه مدیریت استان، دوطبقه تشویقی برای بهسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲ شاهد بازگشایی ادامه مسیر بلوار عمار یاسر نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال احداث موزه‌ای برای شهر قم هستیم، عنوان کرد: احداث فرهنگ‌سرای آئینی نیز دیگر موضوعی بوده که توسط مدیریت شهری دنبال می‌شود.

امراللهی با تأکید بر اینکه حدود هزار و ۶۰۰ هکتار مصوب بافت فرسوده در قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: عمر ساختمان‌های این بافت از چهار دهه الی ۶ دهه است که قالبا از استحکام لازم نیز برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه با همکاری مجموعه مدیریت استان بسیاری از پروژه‌های زمین‌مانده شهری مجدد فعال شدند، تصریح کرد: این همراهی‌ها و همکاری‌ها موجب شد سال ۱۴۰۱، یک سال درخشان در حوزه مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: انتظار داریم باتوجه به تقارن ایام نوروز با بهار طبیعت مجموعه مدیریت شهری و نهادهای فرهنگی، اقدامات خوبی را در دستور کار داشته باشند.