در سال ۱۴۰۲ گشایش هایی در پروژه های عمرانی و شهری قم پیش بینی شده است
در سال ۱۴۰۲ گشایش هایی در پروژه های عمرانی و شهری قم پیش بینی شده است
شاهچراغی با اشاره به اینکه در سال 1402 گشایش هایی در پروژه‌های عمرانی و شهری قم پیش بینی می‌شود، اظهار داشت: گره های شهری باید برای سفر دوم رئیس جمهور به قم به طور دقیق احصا شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید محمد تقی شاهچراغی، استاندار قم در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر قم، که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هر رشد و تعالی و پیشرفتی در سایه همدلی و هم‌افزایی اتفاق می‌افتد و باید مدیریت استان و مدیریت شهری با چنین هم‌افزایی در جهت توسعه قم گام بردارند.

وی با اشاره این مهم که، قم، عقب ماندگی‌های فراوانی دارد که به دلیل گذشت زمان در استان و شهر قم مزمن شده است، افزود: فقدان ظرفیت اردوگاهی، شرایط اقلیمی قم در تابستان، کمبود فضا و زیرساختها در حوزه گردشگری و پذیرش زائران، کمبود بیش از ۱۲۰ مدرسه در قم، کمبود سرانه فضای سبز در برخی از محلات و مناطق و کمبود زمین در جهت تامین فضای سبز، بخشی از این مشکلات است.

شاهچراغی بیان کرد: در سطح استان قم ۶۶ نقطه حادثه خیز وجود داشت که با پیگیری‌های لازم رفع شده و در حال حاضر در صدد شناسایی نقاط تصادف خیز هستیم.

وی عنوان کرد: از جمله استانهایی هستیم که در جذب سرمایه‌گذار، زیرساختهای کافی وجود ندارد و به ویژه در حوزه تامین آب و برق مشکلاتی داریم، از طرفی عدم رغبت نیروی کار به فعالیت در کارخانجات، ما را در حوزه نیروی انسانی با مشکلاتی مواجه ساخته است.

شاهچراغی با بیان اینکه گره های شهری باید برای سفر دوم رئیس جمهور به قم به طور دقیق احصا شود، افزود: بسیاری از زیرساختهای عمرانی در قم در حوزه فرهنگی نیز اثرگذار بوده است و ظرفیت‌های خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: هر چند جهت گیری ما همواره توجه به فعالیت های فرهنگی است، اما باید بدانیم مسائل فرهنگی با شعار و حرف حل نمی‌شود و همه باید در برابر این موضوعات پاسخگو باشند.

شاهچراغی افزود: برای مثال شهرداری فعالیت‌های فرهنگی خوبی در ارتباط با دانش آموزان برنامه‌ریزی کرده است که می‌تواند ثمربخش باشد، یکی از این اقدامات تلاش برای حضور ۲۹۰ هزار دانش آموز در حرم مطهر و جمکران و گلزار شهداست.

وی در ادامه گفت: توجه به سرانه فضای سبز در محلات کم برخوردار قم، ایجاد بازارچه های محلی برای بانوان و اشتغال خانگی و بحث کتاب خانه‌های محلی و مسائل فرهنگی از جمله مسائلی است که با کمک مدیریت شهری می‌توان حل کرد.

استاندار قم افزود: اراده الهی بر این بود که قم چنین جایگاهی داشته و حرم اهل بیت(ع) باشد، مدیریت استان نیز عزم خود را توسعه شهر قم جزم کرده است و در مباحثی چون الحاق و کمیسیون ماده ۵ و طبقات و بافت، هر کاری از دست مدیریت استانی بربیاید کوتاهی نمی‌کنیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ گشایش هایی در پروژه‌های عمرانی و شهری قم پیش بینی می‌شود، اظهار داشت: در جمع‌آوری ریل راه‌آهن در قم تمام قد در کنار مدیریت شهری ایستادیم و برای منوریل نیز ۱۰۰۰ میلیارد تومان به سازمان برنامه ابلاغ شد تا تعیین تکلیف شود، ما از منابع دولتی و سفر دوم، در صدد رفع بسیاری از مشکلات در قم هستیم.