توجه به هسته مرکزی شهر؛ عامل توسعه شهری متناسب در قم است
توجه به هسته مرکزی شهر؛ عامل توسعه شهری متناسب در قم است
محرری با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به هسته مرکزی شهر و بافت فرسوده، گفت: تا امروز چهار فاز از طرح پیاده راه‌ها اجرا گردیده که موجب رضایت شهروندان بوده است، نیاز امروز شهر قم توجه بیشتر به هسته مرکزی شهر در همه حوزه ها است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به ضرورت تقویت انگیزه‌های نوسازی در بافت پیرامونی حرم مطهر، اظهار داشت: باید با تعریف بسته‌های تشویقی کمک به ساخت مهمان‌پذیری‌های رسمی و نه توسعه خانه مسافرها کنیم.
وی قرارگیری بخش قابل توجه مراکز اقامتی را در بافت فرسوده مورد توجه قرار داد و افزود: فرآیند صدور مجوز برای خانه مسافر بدون پیوست مناسب، باعث می شود دیگر انگیزه‌ای برای توسعه و نوسازی در بافت فرسوده موجود نباشد و حتی ساخت مهمان‌پذیر و خانه مسافر رسمی از بین می‌رود.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به توجه ویژه مدیریت شهری به هسته مرکزی شهر و بافت فرسوده، گفت: تا امروز چهار فاز از طرح پیاده راه‌ها اجراشده است و هر سه در هسته مرکزی شهر است، شهروندان از این طرح ها رضایت داشته و آرامش در این مسیرها ایجادشده و شاهد امینت و تغییر کاربری واحدهای تجاری به سمت خدماتی برای زائران هستیم.
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم، مشکلات پیاده راه‌ها مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز شاهد چند مشکل در مسیر پیاده راه‌ها هستیم که باید مدیریت شهری این مسائل را حل کند که یکی از این موارد ایجاد پارکینگ موتورسوار در مسیر این پیاده راه‌ها است.
محرری از جانمایی ۵ پارکینگ ویژه موتورسیکلت در مسیر پیاده راه‌ها خبر داد و گفت: باوجود جانمایی پارکینگ‌ها اما هنوز تملکی انجام‌نشده است و انتظار از شهرداری این است، ناظر به وضعیت موجود و مطالبه مردمی در خصوص تسریع در انجام این مهم، نتایج ملموس این خدمت را به مردم ارائه دهد.