قم؛ الگوی تراز اسلامی و شهرسازی برای برخی از مجموعه‌های فرهنگی و دینی در کشورهای اسلامی است
قم؛ الگوی تراز اسلامی و شهرسازی برای برخی از مجموعه‌های فرهنگی و دینی در کشورهای اسلامی است
حجت الاسلام مرتضی استقامت با اشاره به اینکه، شهر مقدس قم، بعد جهانی، بین المللی و جهان شهری دارد، اظهار داشت: قم، الگوی تراز اسلامی و شهرسازی برای برخی از مجموعه‌های فرهنگی و دینی در کشورهای اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت الاسلام مرتضی استقامت در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با استاندار قم اظهار داشت: نکته مهمی که استاندار قم نسبت به آن دغدغه داشت و در نخستین جلسه از جلسات سفر ریاست محترم جمهور به قم به مجموعه‌های فرهنگی و مردمی اختصاص دادند، رسیدگی به مشکلات این مجموعه‌هاست.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال حاضر شهر مقدس قم، بعد جهانی، بین المللی و جهان شهری دارد و انتظاری که از این شهر می‌رود، فارغ از معماری و شهرسازی، جریان سازی در همه میدان ها است.
حجت الاسلام استقامت با اشاره به ظرفیت ملی موسسات فرهنگی مستقر در شهر قم، ادامه داد: در قم، مجموعه‌های فرهنگی و دینی حضور دارند که به خدمت می‌پردازند و به واقع ظرفیتی در شهر مقدس قم در دسترس است که زمینه محصولات فرهنگی، صنایع فرهنگی، بحث‌های گفتمانی، موضوعات مرتبط تبلیغی و فرهنگی و بحث های جهادی با امکان تبلور و انجام خدمات شایسته و اثرگذاری مطلوب را فراهم نموده است که انصافا یک ظرفیت بسیار ارزشمند است که لازم است بیش از پیش به آن توجه نمود.
وی گفت: جدا از اینکه در حل مسائل باید از این توان استفاده کنیم، این مجموعه‌ها به ساماندهی جدی نیز نیاز دارند و در بحث تامین مکان موسسه های فعال، امیدواریم تحولات خوبی در پلاک‌های جدید برای امور مذهبی، آموزشی و فرهنگی انجام شود.