راه اندازی سامانه‌ای ویژه مشاغل خانگی در قم / ضرورت تعامل استانداری با نهادهای ملی ذی ربط جهت ایجاد قطب صادراتی قم با حمایت از مشاغل خانگی
راه اندازی سامانه‌ای ویژه مشاغل خانگی در قم / ضرورت تعامل استانداری با نهادهای ملی ذی ربط جهت ایجاد قطب صادراتی قم با حمایت از مشاغل خانگی
نیازمند با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای، ویژه مشاغل خانگی در قم ویژه بانوان در سال جاری اظهار داشت: سازمان میادین شهرداری قم سامانه‌ای طراحی نموده تا کسانی که اشتغال به مشاغل خانگی دارند، بتوانند در سال جدید در این سامانه ثبت نام کنند و ساماندهی مشاغل را در سطح مناطق داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در جلسه دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم با استاندار قم اظهار داشت: از همراهی و تعامل در سطح استان به خصوص در سال گذشته تقدیر می‌کنیم، تعامل و حمایت‌ها این امکان را فراهم آورد تا مدیریت شهری خدمات بیشتری را برای شهروندان ارائه نمایند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم افزود: در سال گذشته در حوزه زنان و خانواده در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، آموزش وتعالی در سطح مناطق مختلف با همکاری سایر دستگاهها اقدامات مطلوبی انجام شد.
وی با اشاره به اقدامات پیرامون مشاغل مشاغل تصریح کرد: در این باره سامانه‌ای طراحی شد که کسانی که اشتغال به مشاغل خانگی دارند بتوانند در سال جدید در این سامانه ثبت نام کنند و ساماندهی مشاغل را در سطح مناطق داشته باشیم.
نیازمند بیان کرد: همچنین دو مرکز برای اشتغال ثابت در قم در نظر گرفته شده تا با توجه به وضعیت اقتصادی، بانوان بتوانند در اقتصاد خانواده نقش موثری داشته باشند.
رئیس کمیته امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: ظرفیت مشاغل خانگی یا مشاغل بانوان در برخی از رشته‌ها در حدی است که امکان اینکه قم بتواند قطب صادرات آن محصول باشد وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: استانداری در طول سال برای برگزاری نمایشگاههای مقطعی بانوان هستیم که کافی نیست و تغییرات چشمگیری در وضعیت خانواده‌ها نمی‌شود.
نیازمند گفت: استانداری باید تلاش خود را به کار بگیرد تا با همراهی امور خانواده ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه مشاغلی که ظرفیت قطب شدن اقتصادی برای خانواده های قمی را دارد بررسی کرده و با ایجاد تعاملات لازم، زمینه صادرات و حمایت از این مشاغل را فراهم بیاورند.
وی افزود: در استان قم، محصولاتی می‌تواند تولید شود که قطب صادراتی به وجود بیاورد و در این باره سازمان فنی حرفه‌ای و اداره کار و جهاد کشاورزی اقدامات موثری داشته اند که این ارتباطات هماهنگ می تواند کمک کننده به اقتصاد شهر قم باشد.
رئیس کمیته امور بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: وضعیت اقتصاد قم متفاوت با سایر استان‌هاست و به دلیل آب و هوای خشک امکان کشاورزی و باغداری و دامداری گسترده وجود ندارد و باید با توجه به چنین خلاهایی، زمینه سرمایه گذاری و حمایت از مشاغل مختلف را فراهم کرد تا وضعیت اقتصاد قم دگرگون شود.
وی عنوان کرد: در مورد ورزش ونشاط اجتماعی بانوان وخانواده ها پیگیری زیادی در شورای ششم در خصوص بوستان‌های بانوان انجام شده و در منطقه ۲ و منطقه ۶ و سایر مناطق شاهد این موضوع نیز خواهیم بود.
نیازمند تصریح کرد: یکی از موضوعات جدی در سطح برخی محلات، کمبود کتاب خانه است. اخیرا تحولاتی در نهاد کتابخانه‌ها ایجاد شده و امیدواریم شاهد توسعه کتاب خانه های محلی در محلات فاقد کتابخانه به خصوص در منطقه پردیسان که نهاد ملی کتابخانه ها هنوز موفق به ایجاد آن نشده اند، باشیم.