شهرداری قم در قالب لایحه برنامه‌های خود را برای کاهش تورم ارائه دهد
شهرداری قم در قالب لایحه برنامه‌های خود را برای کاهش تورم ارائه دهد
آمره با اشاره به لزوم تدوین برنامه ای مدون در جهت تحقق شعار سال در همه دستگاه ها، گفت: باید سهم مدیریت شهری در کاهش تورم تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال انجام شود و شهرداری قم در قالب لایحه برنامه‌های خود را برای کاهش تورم ارائه دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به نامگذاری شعار سال و لزوم توجه همه دستگاه ها در جهت تحقق این مهم، اظهار داشت: با عنایت به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در کاهش تورم و افزایش تولید در شهر مقدس قم مجموعه مدیریت شهری است.
وی گفت: با افزایش هزینه‌های زندگی شهری و نقش مدیریت شهری در ارائه خدمات به شهروندان و سهم مدیریت شهری در سبد هزینه‌های خانوار، می‌بایست نسبت به کاهش اشاره‌ای اقتصادی به مردم اقدام عاجل صورت گیرد و سهم مدیریت شهری تعیین و اقدامات عملیاتی برای تحقق شعار سال انجام شود.
آمره بیان داشت: می‌بایست در سال ۱۴۰۲ برای رشد اقتصاد شهری و توسعه حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای را پیاده‌سازی و اجرا نماید و قطعاً شورای اسلامی شهر نیز حمایت خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌های رسیدن به رشد اقتصاد شهری، رفتن به سمت هوشمند سازی سیستم شهری می‌باشد، شهرداری‌ به‌عنوان متولی اداره شهر می‌تواند با فرایند هوشمند سازی، باعث مدیریت و کاهش هزینه‌های شهری شده و با همکاری مدیریت امور مالیاتی به‌عنوان منبع تأمین درآمد شهر باعث افزایش جذب زائر و گردشگر حتی در زمان‌های معمولی سال شود.
وی افزود:به‌طور مثال از طریق توسعه مراکز کارآفرینی شهری، ایجاد بازارچه‌های روزانه، هفتگی و فصلی نیز می‌توان به اقتصاد شهر و مردم کمک کرد زیرا که این اقدام باعث ایجاد شغل و کمک به رشد تولید خواهد شد، چراکه مسیر تولید به مصرف ، دارای هزینه‌هایی است و این اقدام باعث می‌شود کالاها باقیمت‌های پایین‌تری به دست مصرف‌کننده برسد و مسیر تولید نیز پویاتر خواهد شد.
آمره تأکید کرد: در راستای کمک به مردم تخفیفات نقدی و تقسیط عوارض شهرداری و همین‌طور تعیین و تکلیف حدود ۱۰ هزار پرونده قطعی قلع ساختمان جز برنامه‌های سال جدید خواهد بود.
وی اضافه کرد: امیدوار هستیم همان‌طور که رهبری معظم فرمودند، سال ۱۴۰۲ شیرینی موفقیت‌ها کام مردم عزیز را شیرین کند و بتوانیم در حوزه‌های مختلف عمرانی ، فرهنگی ، اقتصادی در مجموعه مدیریت شهری به نفع مردم قدم برداریم.