مشکلات تردد خودروهای امدادی در بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد
مشکلات تردد خودروهای امدادی در بافت فرسوده باید مورد توجه قرار گیرد
مسگری با اشاره به مشکلات تردد خودرو های امدادی در بافت فرسوده اظهار داشت: مشکلات بافت های فرسوده باعث گردیده تردد خودروهای آتش نشانی و اورژانس با مشکلات جدی مواجه شود و در موقع نیاز به دلیل محدودیت پارکینگ این مناطق، عملا امکان تردد هیچ وسیله ای دیگری میسر نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری در جلسه کمیسیون تلفیق با محوریت حوزه عمران و حمل و نقل که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: ورود استانداری به بافت تاریخی و بافت فرسوده بخش زیادی از مشکلات شهروندان را رفع خواهد کرد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در زمینه بافت فرسوده و تاریخی در گذشته مشکلات زیادی در زمینه تامین پارکینگ و عدم عقب نشینی در بافت تاریخی گریبان گیر شهروندان بوده است و باید سلولی شدن بافت تاریخی مورد توجه قرار بگیرد تا بتوان به ساماندهی بافت فرسوده پرداخت.
وی بیان کرد: در بافت های فرسوده، شهروندان به خصوص جانبازان و معلولان دچار مشکلات زیادی هستند و توان تردد در این بافت‌ها را ندارند، از طرفی در زمینه گذر خودروهای امدادی و آتش نشانی و اورژانس در بافت فرسوده و عدم دسترسی و فقدان پارکینگ با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
مسگری عنوان کرد: همچنین شهروندان در روند ساخت و ساز مسکن نیز در بافت فرسوده در انتقال مصالح با مشکلات زیادی روبرو هستند، امیدواریم با توجه به افزایش طبقات در بافت فرسوده بتوان از این ظرفیت در جهت نوسازی بافت ها استفاده کرد.
وی تصریح کرد: سلولی شدن بافت‌های تاریخی می تواند بخش زیادی از مشکلات در رفع بافت های فرسوده را رفع کند، در این زمینه صیانت از بافت تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد.