ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود
ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود
شاهچراغی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود، اظهار داشت: برای سال 1402 برنامه خوبی در جهت توسعه و اجرای پروژه‌های قم تعریف شده است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه کمیسیون تلفیق با محوریت حوزه عمران و حمل و نقل که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، اظهار داشت: افزایش بودجه برای شهر قم، یک اتفاق و رویداد خوبی به شمار می‌رود، هر چند شاید تامین این بودجه برای تیم شهرداری کار دشواری باشد اما قم چنین ظرفیتی را می‌طلبد.
استاندار قم افزود: باید تا دو سال آینده این بودجه را چند برابر افزایش دهیم، البته برای تامین منابع بودجه قم باید فکری کرد، در این زمینه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز است که ظرفیت‌های خوبی نیز در قم وجود دارد.
وی تصریح کرد: برای سال ۱۴۰۲ برنامه خوبی در جهت توسعه و اجرای پروژه‌های قم تعریف شده است، به خصوص اینکه ۷۵ درصد بودجه قم، اجرایی و عمرانی است، در زمینه تحقق اهداف عمرانی قم، نیاز به همبستگی شورا و شهرداری و نگاه مدیریت شهری و نگاه کلان شهردار قم و اعضای شورای اسلامی شهر داریم.
شاهچراغی بیان کرد: باید برای نظام مسائل قم، راهکارهایی ملی و استانی اندیشید، همچنین برای اولویت‌های قم در سفر دوم رئیس جمهوری باید بررسی‌های لازم صورت پذیرد.
وی عنوان کرد: قم، جهان شهر دینی و کانون انقلاب و مرکز شیعی است و باید با توجه به زائرپذیری قم، اولویت‌هایی را در نظر گرفت، در سفر دوم نیز چند پروژه دارای اولویت است که باید به آن پرداخته شود.
وی خاطرنشان کرد: باید پیش بینی های لازم را برای مصوبات سفر رئیس جمهور، به خصوص در تامین زمین و منابع جهت توسعه قم برنامه داشته باشیم، در این راستا در جهت تامین نیازهای دانشگاهی و پژوهشگاهی و رفع برخی از مسائل داخل شهر و مسکن از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
شاهچراغی گفت: در مورد بافت تاریخی قم نیز باید با حضور مسئولان کلان کشوری و وزیر به بررسی مسائل بپردازیم و مشکلات فعلی را رفع کنیم، از طرفی برای تامین زیرساختهای بلوار پیامبر(ص) نیز قرار است جلساتی با وزیر داشته باشیم.
وی افزود: فرصت‌های خوبی در قم فراروی ما قرار دارد و باید از طرفیت ملی نیز برای رفع مشکلات قم استفاده شود، پیرامون سفر دوم قم نیز جلساتی در حال برگزاری است تا به بررسی نتایج سفر نخست و گزارش کیفی از وضعیت مصوبات داشته باشیم.
استاندار قم تصریح کرد: تملکات در اجرای پروژه ها در قم باید سرعت بگیرد، چرا که بازگشایی برخی از معابر قم در گرو تملکات است، همچنین یک سری هماهنگی در سطح ملی برای اجرای پروژه‌ها نیاز است و باید مقدمات آن را فراهم کنیم.
وی با تاکید بر همدلی میان شهرداری و شورای اسلامی شهر قم در رفع مشکلات بیان کرد: کمبود زمین در سطح شهر یکی از دغدغه های جدی است و در حال حاضر در زمینه فضای آموزشی با کمبودهایی مواجه هستیم و ۱۲۰ مدرسه در قم کم است و باید از ظرفیت های فعلی نیز در بخش آموزشی تامین زمین کنیم.
شاهچراغی عنوان کرد: ساماندهی مسیر ریل راه‌آهن متروکه یکی از انتظارات مردم است و باید تعیین تکلیف شود، همچنین موضوع تامین آب قم اعم از کشاورزی و شرب و زیست محیطی از اولویت‌های مهم است و با ارائه پیشنهاداتی در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: تامین زمین برای بوستان در برخی از مناطق نیز یکی از اولویت‌هاست، از طرفی بسیاری از خانه‌های بهداشت و سلامت در محلات نیز استیجاری است و باید برای تامین زمین آن نیز راهکاری اندیشید.
استاندار قم بیان کرد: ظرفیت‌های استان باید مانع از افزایش هزینه‌های مدیریت شهری در قم شود، آمادگی لازم را برای رفع موانع داریم.