بازگشایی ۱۲ خیابان بن‌بست طی ۶ سال اخیر در قم
بازگشایی ۱۲ خیابان بن‌بست طی ۶ سال اخیر در قم
امرالهی با اشاره به این مهم که تمام تلاش نمایندگان مردم در شورا این است که دغدغه‌ها و مسائلی که مطرح می‌شود با نظرات کارشناسی پیگیری شود، گفت: سال ۹۶ اعلام کردیم که شهر قم ۱۶ خیابان بن‌بست دارد، طی این ۶ سال ۱۲ مورد از آن خیابان‌ها بازگشایی شده‌اند ودیگر بن‌بست نیستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی شوراها که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر قم، اعضای شورا عهدی با یکدیگر بستند که اقدامی را بدون مطالعه و نظر کارشناسی در دستور کار قرار ندهند، این موضوع نه تنها در دوره پنجم بلکه در دوره ششم هم محوریت اقدامات قرار گرفت.

وی افزود: موفقیت‌هایی که امروز در شهر و شورا شاهد آن هستیم نتیجه همان عهدی است که با هم بستیم، تمام تلاشمان هم این بود که تمام دغدغه‌ها و مسائلی که مطرح می‌شود با نظرات کارشناسی پیگیری شود. سال ۹۶ اعلام کردیم که شهر قم ۱۶ خیابان بن‌بست دارد، طی این ۶ سال ۱۲ مورد از آن خیابان‌ها بازگشایی شده‌اند ودیگر بن‌بست نیستند.

رئیس کمسیون معماری شورای شهر قم گفت: این موضوع در تاریخ مدیریت شهری قم بی‌سابقه بوده است، در سطح شهر قم در بحث تملکات و بازگشایی‌ها اقدامات خوبی انجام شده و امروز خیابان‌ها و تقاطع‌ها مورد استفاده و تردد شهروندان قرار گرفته است. برای مثال در خیابان عمار یاسر مدیریت شهری طی ۲ سال اخیر مبلغی بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، حدود ۴۷ پلاک دیگر مانده که هنوز تملک نشده‌اند.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خیابان عمار یاسر بعد از ۵۶ سال به صورت کامل بازگشایی خواهد شد، عمده فعالیت ما در حوزه شهرسازی معطوف به شهرسازی الکترونیک است که اقدامات خوبی انجام شده است.

امراللهی تاکید کرد: مهمان‌پذیرها و مسافرخانه‌های اطراف حرم از استحکام لازم برخوردار نیستند و باید سیاست‌های تشویقی برای نوسازی این مراکز پیش‌بینی شود و در این راستا مجوز ساخت در بافت فرسوده قم تا چهار طبقه افزایش یافت که البته در اکثر مراکز استان تا ۷ طبقه مجوز داده می‌شود و باید این مشوق‌ها افزایش یابد.