مبنای جمهوری اسلامی ایران، آرای مردمی است
مبنای جمهوری اسلامی ایران، آرای مردمی است
دکتر اسلامی با تاکید بر این مهم که مبنای جمهوری اسلامی ایران، آرای مردمی است، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران، اهمیت بسیاری به آرای مردم می‌دهد ولی در فضای مجازی به نحوی جوسازی می‌شود که مردم از جمهوری اسلامی جدا هستند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با قرائت آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم نسبت به زندگی شورایی در جامعه تاکید کرده است.
وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز چند اصل به شورا اختصاص پیدا کرده است، مطرح کرد: اصل هفتم قانون اساسی، طبق دستور قرآن کریم می‌گوید: شوراها، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر از ارکان تصمیم‌گیری و اداره کشور هستند.
وی ادامه داد: درنتیجه شورای شهری که با رای شهروندان انتخاب می‌گردد در تصمیم‌گیری و اداره شهر رکن محسوب می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: در اصل یکصدم قانون اساسی نیز مطرح شده است که برای پیشبرد دقیق برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، رفاهی، آموزشی و … اداره مملکت و اداره شهر تحت نظارت شورایی به نام شورای اسلامی شهر انجام می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه این اصل به این معنی است که مدیران مختلف شهر، شهرداری‌ها و دولت تحت نظارت شورای اسلامی شهر انجام وظیفه می‌کنند، عنوان کرد: همچنین در اصل یکصد و سوم نیز مقرر شده است استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات دولتی که از طرف دولت تعیین می‌شوند ملزم هستند تصمیمات شورا را رعایت کنند.
اسلامی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا مردم به اندازه جمهوری اسلامی نقش آفرینی ندارند، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری به آرای مردم می‌دهد ولی در فضای مجازی به صورتی جوسازی می‌شود که مردم از جمهوری اسلامی جدا هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان گزارش عملکردی از شورای ششم، تصریح کرد: تصمیمات شورای شهر در سه قالب مبنی بر درخواست مردمی، لایحه شهرداری و یا ارائه طرح توسط اعضای شورای شهر اتخاذ می‌شود.

وی یادآور شد: این نظرات، لوایح و طرح‌ها در کمیسیون‌های تخصصی شش گانه و با حضور مدیران شهری مورد پردازش قرار گرفته و در صحن علنی شورای شهر مصوبه گرفته و لازم الاجرا می‌شود.
اسلامی با اشاره به اینکه در بخش عمرانی، شورای شهر از صد در صد بودجه، ۷۵ درصد را به پروژه‌های عمرانی اختصاص داده است، اظهار داشت: تنها بخش کوچکی از ۲۵ درصد صرف حقوق کارکنان می‌شود و مابقی در مواردی ازجمله فضای سبز، نظافت شهری و … مصرف می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه به مردم تعهد دادیم پیش از آغاز هر پروژه، پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، عنوان کرد: در سطح شهر قم ۱۶ خیابان اصلی بن بست وجود داشت که ۱۲ پروژه و خیابان بازگشایی شد و ۴ خیابان نیز در دستور کار قرار دارد که قسمتی از آن امسال به نتیجه خواهد رسید.
وی ادامه داد: همچنین بلوار جمهوری اسلامی در راستای توزیع عادلانه مناطق، از منطقه چهار تا منطقه دو امتداد پیدا کرده است که ازجمله موارد ارزشمند محسوب می‌شود.
اسلامی پروژه فاز ۴ و ۵ بلوار عماریاسر را مورد توجه قرار داد و گفت: این پروژه از ۵۶ سال قبل آغاز شده بود و به نتیجه نرسیده بود که در سال جاری به نتیجه خواهد رسید.
وی اضافه کرد: بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، دروازه ری، چهل اختران و … ازجمله پروژه‌هایی هستند که در دستور کار قرار دارند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: خوشبختانه استاندار قم، معاونت عمرانی استانداری، مدیران شهری و مدیرکل راه و شهرسازی تلاش و همکاری خوبی در راستای توسعه و ارتقای شهر دارند.
وی پروژه ضلع شرقی حرم مطهر و پارکینگ سه طبقه را مدنظر قرارداد و افزود: در این پروژه نیز قرارداد با پیمانکار منعقد شده و کار آغاز شده است که امیدواریم با سرعت توسط بخش خصوصی پیش رود.
اسلامی با بیان اینکه اتصال میدان سپاه به عمار یاسر جزو برنامه های مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: همچنین تقاطع‌های باقیمانده ادامه بلوار فردوسی و اتصال پل نیک اندیش به جاده اراک نیز از دیگر پروژه‌های مدیریت شهری هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار پرونده در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ داریم که حکم تخریب آن‌ها صادر شده است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مطابق بند ت از تبصره ۶ قانونی را گذاشته است که مالکینی که حکم تخریبشان صادر شده است به شهرداری مراجعه کرده، عوارض خود را پرداخت کرده و با کارشناسی حکم تخریب به جریمه تبدیل شود.