فرهنگ‌سازی قانون جوانی جمعیت نیازمند حمایت‌های ویژه است
فرهنگ‌سازی قانون جوانی جمعیت نیازمند حمایت‌های ویژه است
نیازمند، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری قم در حوزه فرهنگ‌سازی برای فرزند آوری در کشور پیشگام بوده و از 71 تا 475 درصد رشد تولد داشته‌ایم و باید در نظر بگیریم فرهنگ‌سازی قانون جوانی جمعیت، نیازمند حمایت‌های ویژه است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به لزوم تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده در شورای اسلامی شهر اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته بانوان و خانواده در ابتدای شورای ششم فعالیت خود را آغاز و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی فعالیت کرده و تا امروز ۶ طرح در این کمیته اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دستور کار کمیسیون در راستای فعالیت‌های کمیته خواهد بود و قانون حمایت از جوانی جمعیت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وظایف شهرداری در این طرح مشخص‌شده و بودجه شهرداری در جهت تشویق شهروندان به افزایش جمعیت موردتوجه قرار گرفت.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهرداری قم در حوزه فرهنگ‌سازی برای فرزند آوری در کشور پیشگام بوده و از ۷۱ تا ۴۷۵ درصد رشد تولد داشته‌ایم و باید در نظر بگیریم برای افزایش فرزندآوری نیاز به حمایت‌های ویژه است.

وی هدف از تشکیل کمیسیون بانوان و خانواده را حمایت از حقوق اسلامی بانوان و بازگرداندن جایگاه و شان زنان در جامعه دانست و بیان کرد: پیگیری آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی زنان از محورهای مهم کمیسیون بوده و برای پیگیری طرح‌ها نیاز داریم ساختاری محکم‌تر تشکیل دهیم.

نیازمند از تشکیل ساختار جدیدی در شهرداری‌های کشور خبر داد و گفت: برای تشکیل ساختار جدید در حوزه زنان و خانواده نیازمند تشکیل کمیسیون تخصصی در شورای شهر بوده است و درخواست تشکیل این کمیسیون را داریم.

وی در پایان عملکرد کمیته بانوان و خانواده را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ ساعت کار در ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی استان انجام‌شده و کارگروه‌های تشکیل‌شده ذیل کمیته طرح‌هایی تصویبی را دنبال می‌کنند.