تبیین واقعیت‌ها و امید آفرینی نیاز امروز جامعه است
تبیین واقعیت‌ها و امید آفرینی نیاز امروز جامعه است
مسگری با اشاره به اینکه روابط عمومی نهادی اثرگذار و پل ارتباطی مردم و دستگاه های اجرایی است، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها در مجموعه ادارات و سازمان‌ها به عنوان یک بازوی مشورتی و مغز متفکر نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه و انتقال نظرات و اهداف و برنامه‌های سازمان به بطن جامعه را دارند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت ۲۷ اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی، در پیامی این روز را به فعالان این عرصه تبریک گفت، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ فَیُضِلُّ اللهُ مَنْ یَشاءُ وَ یَهْدی مَنْ یَشاءُ وَ هُوَ الْعَزیزُ الْحَکیمُ

(آیه ۴ سوره مبارکه ابراهیم)

ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم، جز به زبان قومش، تا [حقایق را]براى آن‌ها آشکار سازد سپس خدا هرکس را بخواهد [و مستحق بداند]گمراه و هرکس را بخواهد [و شایسته باشد]هدایت مى‌کند و او توانا و حکیم است.

روز ۲۷ اردیبهشت، بهانه ای است برای قدردانی از تلاشگران عرصه ارتباطات در شهرکریمه اهل بیت(س) و به صورت ویژه، خانواده بزرگ روابط عمومی مدیریت شهری که نقش بی بدیلی در ارتباطات دو سویه بین مردم و مدیریت شهری در راستای ارتقای سطح خدمات ایفا می کنند.

امروزه روابط عمومی ها به عنوان رکن اساسی نظام ارتباطی و اطلاع رسانی نقش اساسی و تعیین‌کننده‌ای در افزایش سطح آگاهی آحاد جامعه و نیز فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی بر عهده دارند و سازمانی موفق تر است که با استفاده از ابزار و فنون ارتباطی و اطلاعاتی، نقش خود را در جامعه برجسته‌تر و متمایز نماید.

صدور فرمان جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب، اهمیت مسئولیت و تکلیف به عمل در این عرصه خطیر توسط عناصر ارتباطات و روابط عمومی‌ها را بیش از پیش نمایان می‌سازد، به تعبیری دقیق تر، امروز روشنگری، زدودن دروغ و نفاق، تبیین واقعیت ها، رفع ابهامات، بیان پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها در کنار ایجاد امید، اعتماد و نشاط از وظایف روابط عمومی‌ها است.

در این جنگ نابرابر ترکیبی رسانه‌ای که در بستر شناختی و ادراکی روی داده است لزوم حرکت موثر، جهادی، پر حجم و کیفی روشن گرانه تغییر آرایش از حالت تدافعی به حالت تهاجمی با استفاده از روش‌های هنرمندانه، مبتکرانه، خلاقانه و تحولی جوانان انقلابی، دغدغه‌مند و علاقمند به انقلاب و ایران اسلامی از ضرورت‌های مورد تاکید است.

اینجانب فرارسیدن بیست و هفتم اردیبهشت ماه؛ روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی مدیران، مسئولان و کارمندان و همه دست‌اندرکاران ساعی و پرتلاش عرصه ارتباطات و روابط عمومی شهر مقدس قم که در جهت ایفای رسالت خطیر گردش شفاف و صحیح اطلاعات گام بر می‌دارند، تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون شما عزیزان را از درگاه ایزد متعال مسئلت می‌نمایم.

محمود مسگری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم