تراکم شهر قم از تهران بیشتر است
تراکم شهر قم از تهران بیشتر است
امرالهی با اشاره به اینکه تراکم شهر قم از تراکم شهر تهران بیشتر است، گفت: محدود شهر قم با شهرهایی مانند یزد و کرمان با 400 هزار نفر جمعیت یکسان است؛ عطف به این مهم باید در جریان تدوین طرح جامع جدید شهر قم، ساختار راهبردی شهر درنظر گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح الله امرالهی در هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، به افزایش صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ صدور پروانه بیش از  یک میلیون و ۳۰۰ متر بوده است اما در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱ میلیون و ۹۶۰ متر بوده است که بیش از ۶۰۰ هزار متر افزایش داشته است.

وی با اشاره به صدور بیش از یک چهارم پروانه های صادر شده در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: عملکرد اداره کل راه شهرسازی باعث شده صدور پروانه در شهر قم ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بیش از ۱۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۶۰ هزار خانوار واریزی وجه داشته‌اند اما تأمین این مقدار مسکن نیاز به زیرساخت دارد.

به گفته وی با امکانات کنونی برای ۳۰ هزار نفر امکان تأمین مسکن دولتی وجود دارد که این رقم پاسخگوی نیاز نیست.

وی در ادامه از مجموعه‌های دانشگاهی شهر درخواست آزادسازی زمین‌های در اختیار را مطرح کرد و گفت: با آزاد سازی بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌هایی که توسط مجموعه‌های دانشگاهی فریز شده و دارای زیرساخت مورد نیاز است، می‌توانیم بسیاری از مشکلات مسکن ملی را حل و نیاز به هزینه مجدد استان و دولت نیست.

وی با اشاره به اینکه تراکم شهر قم از تراکم شهر تهران بیشتر است، بیان کرد: محدود شهر قم با شهرهایی مانند یزد و کرمان با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت یکسان است؛ عطف به این مهم باید در جریان تدوین طرح جامع جدید شهر قم، ساختار راهبردی شهر درنظر گرفته شود.