استان قم دارای رتبه سوم ساخت مسکن ملی در کشور است
استان قم دارای رتبه سوم ساخت مسکن ملی در کشور است
صادقی با اشاره به اولویت دولت در زمینه ساخت مسکن، اظهار داشت: با همکاری مدیریت شهری، امروز استان قم در ساخت مسکن رتبه سوم کشور را دارد و امیدواریم در حوزه مسکن که یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه و اقشار آسیب پذیر است، گام های موثری برداریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس محمد صادقی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در هشتاد و هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد به اهمیت توجه به مشکلات مردم اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین دغدغه ما در اداره کل راه و شهرسازی حل مشکلات مردم بوده است.
وی به کمیسیون ماده ۵ اشاره کرد و افزود: با وجود همه مشکلات امروز کمیسیون ماده ۵ به روز شده و پرونده های با قدمت چند سال رسیدگی شده است و آمار ما به صورت روزانه است و منتظر هستیم کمیته تشکیل شده تا به روز پرونده رسیدگی شود و رضایت مردم به خوبی کسب شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به کارگروه زیربنایی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاستهای دولت جدید تمام فرآیندها در کارگروه زیربنایی نیز تسهیل شده و و در استان قم پرونده‌هایی به قدمت ۸ و ۹ سال رسیدگی شده و سرعت عمل هم باعث نشده مباحث علمی و کارشناسی نادیده گرفته شود.
وی در ادامه به اولویت دولت در زمینه ساخت مسکن پرداخت و بیان کرد: امروز استان قم در ساخت مسکن در رتبه سوم کشور بوده وپیشتاز ساخت مسکن است و این مهم با همکاری مدیریت شهری رقم خورده است، زیرا بسیاری از مسائل مردم به مسکن مربوط است و امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی برداریم.
صادقی در ادامه با تقدیر از شهردار قم تصریح کرد: دغدغه شخصی شهردار قم در مسکن ملی باعث شده امروز در ساخت مسکن ملی پیشتاز باشد و اقدامات خوبی در این حوزه در شهر قم رقم بخورد که امیدواریم سطح همکاری‌ها برای ساخت مسکن بیشتر شود.
وی از شهرداری و مدیریت شهری درخواست کرد تخفیف عوارض مسکن ملی را ۵۰ درصد در نظر بگیرند و یادآور شد: امروز متاقضیان مسکن ملی از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و با افزایش تخفیف عوارض میتوانیم هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: یکی دیگری از موضوعات مورد توجه ما ساخت راه‌ها بوده که موقعیت جغرافیایی استان قم و عبور ۱۷ استان از شهر قم لازم دارد که به استان قم نگاهی ملی داشته باشند و این مهم با پیگیری‌هایی انجام شده محقق شده و به زودی ۴ باند شدن جاده قدیم قم تهران کلنگ میخورد.
وی از مشخص شدن پیمانکار پروژه جاده قدیم قم تهران خبر داد و افزود: در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری به شهر قم با پیگیری بیشتر بتوانیم اعتبار بیشتری برای این پروژه دریافت کنیم.
صادقی ادامه داد: یکی از دیگر از پروژه های مهم در استان تکمیل کمربندی شهید سلیمانی و اتصال آن به کمربندی امام علی(ع) است، زیرا اکثر تصادفاتی که در کمربندی امام علی(ع) اتفاق رخ می دهد به خاطر خروجی مناطق ۲، ۳ و۶ بوده که با تکمیل کمربندی شهید سلیمانی ساماندهی می‌شود.
وی به تکمیل جاده قم-ورجان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: چهار کیلومتر این مسیر آسفالت شده است و امیدواریم در سفر دوم ریاست جمهوری بتوانیم اعتبار لازم را برای تکمیل آن کسب کنیم، همچنین جلوی جاده نیزار نیز به زودی افتتاح می‌شود و برای تکمیل آن در مرحله کسب اعتبار می باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: جاده جعفریه قم نیز تکمیل شده و از مسیر قم به جعفریه نیز تا دو هفته آینده آغاز میشود تا این مسیر نیز اصلاح و روکش آسفالت آن نیز انجام ‌شود، اتصال میدان بهجت به جاده وردجان نیز در دستور کار قرار گرفته است و از میدان بهجت تا ۵۶۰ هکتاری نیز چهار بانده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز در کمسیسون ماده ۵ واگذاری خوبی انجام شده و در سال گذشته بیشترین واگذاری به آموزش و پرورش بوده و بعد از آن بیشترین واگذاری برای مساجد ورزشی و ارشاد بوده است، در بافت فرسوده نیز اتفاقات خوبی افتاده است و دو طبقه تشویقی داده می‌شود و در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است.
صادقی در پایان ۴۸ هکتاری را نیز مطرح کرد و گفت: ۱۰ پروژه در این طرح تعریف شده و امیدواریم در دروازه ری نیز مانند فاز ۵ عمار یاسر به صورت پلاک به پلاک این معوض انجام شود و نباید این موقعیت از دست برود، در ۳۶ هکتاری نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.