ضرورت حمایت مدیریت استان جهت تأمین تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم
ضرورت حمایت مدیریت استان جهت تأمین تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم
مسگری با اشاره به حادثه آتش سوزی در شهر قنوات که خارج از محدوده شهری بوده و خدمت رسانی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در این حادثه، گفت: در زمینه منابع مالی و خرید تجهیزات سازمان آتش نشانی باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد و به دلیل هزینه‌های بالای خرید و نگهداری، مدیریت شهری باید توسط مدیریت استان حمایت گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، محمود مسگری در هشتاد و هفتمین جلسه رسمی و علنی که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: رئیس مذهب تشیع در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخ گهربار اسلام، برای تبیین جایگاه امامت، سال‌ها تبعید و اسارت را به جان خریدند و با تربیت شاگردانی شایسته، بقاء و استمرار دین مبین اسلام را تضمین کردند.

وی با اشاره به ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، این روز را یاد آور میراث گران‌بهای تاریخ برشمرد و گفت: بدون شک ماندگاری زبان فارسی مدیون شعرای به نامی همچون فردوسی است؛ فردوسی چنان زبان و ادب فارسی را پاسبانی کرد که بنای ساخته‌وپرداخته او سال‌ها مصون از هر آسیبی است و امروزه در سراسر جهان موردتوجه است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه آتش‌سوزی گسترده در قنوات را موردتوجه قرار داد و افزود: متأسفانه در این حادثه دو کودک خردسال و یک جوان ۱۸ ساله جان‌باخته و چندین نفر به‌صورت سرپایی توسط عوامل امدادی مداوا شدند.

وی با تقدیر ویژه از نیروی خدوم و جان‌برکف سازمان آتش‌نشانی قم، مطرح کرد: با اینکه حوزه عملیاتی وقوع حادثه خارج از محدوده شهری بوده است، اما بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور و اهمیت نجات جان شهروندان، عوامل آتش‌نشانی در این عملیات حاضر و خدمات‌رسانی را انجام دادند.

مسگری ادامه داد: ذیل این حادثه و حوادث سنوات قبل که با حضور به‌موقع و کار دقیق عوامل آتش‌نشانی، بسیاری از حوادث خوشبختانه رفع شده است، نگاه ویژه مدیریت استان به این سازمان را طلب می‌کند.

وی اضافه کرد: ازجمله در زمینه منابع مالی و خرید تجهیزات به‌عنوان ابزار مهمی که این عزیزان در انجام وظایف لازم دارند باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته و به دلیل هزینه‌های بالای خرید و نگهداری، مدیریت شهری باید حمایت گردد.

همچنین در این جلسه مسگری با اشاره به حضور صادقی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر، وی را یکی از مدیران جهادی دولت سیزدهم نام برد و گفت: فعالیت‌های جهادی و روحیه مردمی مهندس صادقی و تعامل ارزنده ایشان با مدیریت شهری، باعث شده است که شهر مقدس قم در حوزه مسکن، سرآمد استان‌ها باشد و این مهم با تعامل دو سویه مدیریت شهری و اداره کل راه و شهرسازی در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، حاصل‌شده است.