رشد ۱۰۰ درصدی تعداد استفاده کنندگان قمکارت در سال گذشته
رشد ۱۰۰ درصدی تعداد استفاده کنندگان قمکارت در سال گذشته
آمره با اشاره به شارژ 36 میلیارد ریالی قمکارت در سال گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد خریداران «قمکارت» نسبت به ابتدای همان سال افزایش ۱۰۰ درصدی داشته و یکی از اولویت های مهم در ذیل خدمات الکترونیک به شهروندان توسعه، تجهیز و ارتقای شبکه موجود است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به اینکه تمرکز شهرداری و شورای اسلامی شهر قم بر پیشرفت شهر در بخش هوشمندسازی است، اظهار کرد: با پشتوانه مردمی و استمرار نظارت شورا در حوزه هوشمندسازی شهر پیشرفت‌های حاصل شده است که اعتبار بودجه ای در مکانیزاسیون سیستم حمل و نقل و «قمکارت» بیش از ۹۱ درصد محقق شده است.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت سازمان فاوا در زمینه تجهیز و ارتقای زیرساختی بوده است، اضافه کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات سخت افزاری خریداری شد و بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه شبکه ها هزینه شد که کمک شایانی در امر هوشمند سازی و سرعت در خدمت رسانی بود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مشارکت سازمان فاوا با سازمانها و نهادهای دیگر، گفت: همکاری، اجرا و پیاده‌سازی طرح های مختلف با پلیس راهور، سازمان اتوبوسرانی، توسعه زیرساخت‌های الکترونیک پارگینک‌ها، سازمان آرامستان‌ها، آتش‌نشانی و… بخشی از فعالیت های فاوا در ارتقا سطح خدمت رسانی بوده که با وجود پیشرفت های محسوس این سازمان تازه تاسیس اما توقعات و انتظارات شورا بسیار بیشتر از این سطح می‌باشد.
آمره افزود: در بودجه سال گذشته ۹۶ درصد بودجه تخصیص یافته سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات محقق شده که این مبلغ بیش از ۵۲۳ میلیارد ریال می باشد.
وی اضافه کرد: نوسازی برق بدون وقفه(UPS)، اجرا و پیاده سازی سیستم تلفن یکپارچه شهرداری( VoIP) و اجرای زیرساخت بی‌سیم مبتنی بر سیستم PoC تعدادی از مهمترین برنامه های فاوا در سال گذشته بود.
آمره با اشاره به اینکه پروژه هوشمندسازی قم در سال ۱۴۰۲ با برنامه های پیش بینی شده سرعت می گیرد، گفت: احداث رصدخانه شهری با نگاه به بصری سازی آمار و تحلیل ها و ترسیم قم درآینده بسیار اهمیت خواهد داشت چرا که این رصدخانه فراتر از یک سامانه فعالیت دارد و به‌صورت لحظه‌ای بر اساس داده‌ها تحلیل‌های شهری را ارائه می‌دهد که این موضوع در تصمیم‌گیری‌های مدیران شهری و استانی بسیار مؤثر خواهد بود.
وی ادامه داد: ایجاد ایستگاه‌های اختصاصی هوشمند سازی در زمینه کنترل آلودگی، اطلاعات ترافیکی و … موضوعات دیگر کمیته فناوری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر قم است که در برنامه های سال جاری تا حصول نتیجه پیگیری و نظارت می‌شود.
عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر قم در پایان تاکید کرد: توسعه خدمات الکترونیک شهری، هوشمندسازی و ارتقا وامور خدمت رسانی به شهروندان به منظور ارتقای سطح زندگی و رفاه شهروندان می‌باشد و برنامه ریزی های انجام شده در این زمینه با استفاده از ظرفیت های داخلی و بهره مند شدن از توان متخصصان بومی است که این مهم نیز از ابتدا جز اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم بود.