شرایط اجرای داوطلبانه شفافیت در شورای شهر قم فراهم شود
شرایط اجرای داوطلبانه شفافیت در شورای شهر قم فراهم شود
آمره با اشاره به لزوم شفافیت آرای اعضای شورای اسلامی شهر، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر به‌عنوان نمایندگان مردم باید متناسب با اختیارات و وظایف قانونی که دارند پاسخگو باشند، شفافیت زمینهٔ پاسخگویی اعضای شورا را فراهم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مهندس معصومه آمره با اشاره به اهمیت مقوله شفافیت به‌عنوان یکی از ارکان نظام اداری، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای شفافیت شورای اسلامی شهر قم، قابلیت پخش زنده جلسات است و به‌نوعی اتاق شیشه‌ای را برای مردم شریف قم جهت استماع آنان از نظرات و تصمیمات نمایندگان خود فراهم نموده است.
وی افزود: هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله داریم، اما انتظار این است مصوبات جلسات رسمی، لیست حضوروغیاب اعضای و اعلام آرای آنان، اعلام تعارض منافع، مستندات شورا و شفافیت مالی نیز پیگیری و مطرح گردد.
آمره ادامه داد: می‌توان با راه‌اندازی سامانه رصد باهدف گردشکار تصویب طرح‌ها و لوایح، نوبت‌دهی سیستمی به اعضای شورا برای اظهارنظر و ایجاد سامانه گزارش‌های مردمی در راستای شفافیت گام‌های مؤثری برداشت.
وی گفت: تا به امروز زیرساخت‌هایی مثل پخش زنده جلسات، رأی‌گیری الکترونیکی انجام شده، کارهایی که باید تداوم داشته باشند و علاوه‌برآن باید زیرساخت‌های وجوه دیگری از شفافیت از جمله حضور مردم در شورا، استفاده از ظرفیت تلویزیون و رسانه‌ها برای پخش زنده و… فراهم‌ شود. به‌علاوه ضعف‌های جدی در شفافیت شورا و تمرکز بر شفافیت شهرداری، عدم دسترسی اطلاعات شفاف در دسترس همه مردم و قابل‌فهم بودن اطلاعات مالی و… وجود دارد که باید برای ادامه مسیر شفافیت اصلاح شود.